spot_img
duminică, noiembrie 24, 2024
HomeNațional53 milioane de euro de la buget pentru partide în primele 10...

53 milioane de euro de la buget pentru partide în primele 10 luni ale anului

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a transferat către șase partide până în luna octombrie, 264 de milioane de lei din 314 milioane de lei, cât urmează să primească în 2024, potrivit unei analize a asociației Expert Forum.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

În luna octombrie, partidele au primit 62 de milioane de lei, cea mai mare valoare din acest an. Din ianuarie până în august partidele au cheltuit 263 de milioane lei, adică aproape 146% raportat la banii încasați. Partidele pot aloca fonduri economisite din lunile anterioare.

Potrivit analizei, în luna august, partidele au continuat să aloce cel mai mult pentru presă și propagandă, personal, consultanță politică și activități cu caracter electoral. În august partidele au investit cel mai mare procent din 2024 pentru presă și propagandă raportat la cheltuielile lunare, adică 21 din 32 de milioane de lei (67%).

Reclamă plătită pe Facebook

În ultimele trei luni, partidele politice au cheltuit 5 milioane de lei pentru a-și face reclamă pe Facebook.

Conform Expert Forum, la cele mai multe dintre partidele analizate (cu excepții precum Forța Dreptei sau REPER), în pagina președintelui, care este și candidatul la prezidențiale, precum și pagina principală a partidului s-a investit cel mai mult.

Organizația a identificat și pagini care par a avea o părtinire politică și care sunt fie publicații, fie anumite grupuri de interese care promovează o anumită temă. Dintre acestea se numără Grupul de Investigatii Politice (45 de mii de lei cheltuiți), condus de Mugur Ciuvică, care a desfășurat o campanie activă împotriva lui Daniel Constantin, actual parlamentar PNL, fost președinte al Partidului Conservator.

Pagina Băsism (13 mii de lei cheltuiți), ale cărei campanii sunt plătite tot de GIP, promovează informații legate de persoane implicate în anchetarea și condamnarea lui Dan Voiculescu.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer fragmentat
-1.4 ° C
-1.4 °
-1.4 °
83 %
2.2kmh
73 %
Dum
1 °
lun
4 °
mar
3 °
mie
4 °
joi
3 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Având în vedere că se apropie sărbătorile, s-au montat semne și pentru musafiri.

EDITORIAL

La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...