marți, septembrie 24, 2024
AcasăPrima PaginăDeficiențe pe drumul cu viaducte. Fisuri și denivelări în două zone (VIDEO)

Deficiențe pe drumul cu viaducte. Fisuri și denivelări în două zone (VIDEO)

La mai puțin de un an de la finalizarea lucrărilor de modernizare, drumul național  29D Botoșani – Ștefănești, supranumit „drumul cu viaducte”, creează probleme șoferilor care circulă pe el.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

În loc să ofere siguranță, investiția de aproximativ 50 de milioane de euro ascunde câteva deficiențe.

Fisuri și tasări în apropiere de Stăuceni

Una dintre primele semne ale problemelor apare după pădurea Rediu, înainte de primul viaduct, unde o fisură pe axul drumului și o tasare pe sensul de mers spre Ștefănești le dau șoferilor emoții. Tasarea creează o denivelare care face ca mașinile să intre într-un balans, pe o porțiune de aproximativ 20 – 30 de metri.

Situația se complică la Viaductul 1, pe sensul de mers dinspre Stăuceni spre Botoșani. Problemele au fost observate încă înainte de inaugurare, dar au fost parțial remediate. Ovidiu Mugurel Laicu, directorul general al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, a declarat în februarie că „s-a constatat o fisură la rampa de acces și s-a intervenit provizoriu pentru colmatarea acesteia”.

„În urma monitorizării acestei lucrări de artă a fost constatată o fisură la rampa de acces și s-a intervenit în variantă provizorie pentru colmatarea fisurii. Când vremea va permite constructorul va interveni pentru remediere. Lucrarea este în garanție, deci antreprenorul va remedia neconformitatea pe banii lui. Nu se impun restricții de trafic, dar monitorizām situația, iar dacă apar evoluții îngrijorătoare vom lua decizii în consecință. Pentru noi este importantă în primul rând siguranța participanților la traficul rutier”, a arătat Ovidiu Mugurel Laicu, directorul general al DRDP Iași. Cu alte cuvinte, ar fi vorba de o simplă fisură de care ar putea fi răspunzător constructorul. Sunt și experți care cred însă că problema este mai gravă și ar putea fi cauzată de alunecările de teren din zonă. Aceștia sugerează că doar un studiu geotehnic detaliat, la o adâncime de 20-25 de metri, ar putea confirma cauza reală a fisurilor.

Constructorul promite intervenții imediate pe drumul cu viaducte

Vasile Rîpan, patronul firmei Autotehnorom, unul dintre constructorii implicați, a confirmat existența problemelor și a precizat că intervențiile vor avea loc cât mai curând.

„Am vorbit cu managerul de proiect și pe săptămâna viitoare este programată intervenția fiindcă așteptăm un aviz de la SDN Botoșani. A rămas să vedem când primim avizul de restricție a traficului pentru intervenții. Vă voi comunica exact ziua astfel încât toți locuitorii județului și cei care tranzitează zona să fie informați” a spus Vasile Rîpan, patronul firmei Autotehnorom.

O porțiune crucială rămasă nemodernizată

Cea mai gravă problemă a drumului DN 29D este însă porțiunea de aproximativ 3 kilometri din zona Dealu Mare, între kilometrii 18+500 și 21+800, care nu a fost inclusă în proiectul de modernizare.

O dispută juridică veche între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și un alt constructor a împiedicat includerea acestei zone în proiect. Deși CNAIR a lansat o licitație pentru realizarea unui studiu de fezabilitate în decembrie 2022, modernizarea acestei porțiuni rămâne incertă.

Sume uriașe cheltuite

Pentru DN 29D s-au cheltuit deja peste 52 de milioane de euro, majoritatea provenind din fonduri europene. Proiectul, cofinanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, a implicat refacerea carosabilului pe o lungime de 42,7 km, construirea a trei viaducte și a cinci poduri noi. Lucrările au fost executate de asocierea de firme Autotehnorom SRL – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Regardios SA – Evalcons Tech SRL, iar recepția lor a avut loc la sfârșitul lunii noiembrie 2023.

Acum, Autotehnorom s-a înscris și la licitația pentru execuția variantei ocolitoare a municipiului Botoșani. În total, pentru realizarea acestei investiții s-au înscris 7 asocieri de firme, iar termenul pentru deschiderea ofertelor ar fi 2 octombrie, adică peste numai o săptămână.

 

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
câțiva nori
21.1 ° C
21.6 °
21.1 °
51 %
5.1kmh
20 %
mar
21 °
mie
26 °
joi
26 °
vin
31 °
sâm
29 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Încet, încet nici nu mai e nevoie de canalizare.

EDITORIAL

Dacă la nivel local liberalii au venit cu o ofertă demnă de luat în seamă și chiar vor să facă treabă, nu același lucru...

EPIGRAMA ZILEI

Fiind de companie damă, Situația e clară: Virtutea dumneaei se cheamă ... militară! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...