Partidele politice au cheltuit 1,5 milioane de lei într-o lună pentru promovare online. Cine conduce clasamentul. Tot mai aproape de alegerile prezidențiale, reclamele politicienilor plătite cu sute de mii de euro pe Facebook și Google inundă spațiul online.
Doar în ultima lună, partidele politice au plătit aproximativ 1,5 milioane de lei, majoritatea din bani publici, pentru a rostogoli mesajele candidaților. Și asta fără să punem la socoteală sumele direcționate către site-urile online pentru articole publicitare marcate uneori cu (P), alteori nu.
PSD și USR au cheltuit cel mai mult
Info Sud-Est vă prezintă un top al acestora, în funcție de cine a cheltuit cei mai mulți bani pe reclame Meta și Google în ultimele 30 de zile și ce mesaje au fost sponsorizate pentru a se disemina mai bine la electorat. Pentru asta, am consultat rapoartele pe care Meta și Google le pun la dispoziție și pe care le actualizează zilnic.
Față de analiza ISE și G4Media realizată în urmă cu o lună, se remarcă o urcare puternică în clasamentul promotorilor din spațiul online a Elenei Lasconi, candidatul USR la prezidențiale, concomitent cu o scădere în top a candidatului partidului extremist AUR, George Simion. Reprezentantul PSD, Marcel Ciolacu, se instalează în ultima lună în fruntea clasamentului.
Marcel Ciolacu, premierul României și candidatul la prezidențiale din partea PSD, este pe primul loc la cei mai mulți bani dați pe reclamele de pe Facebook în ultimele 30 de zile. Ciolacu a cheltuit aproximativ 291.000 de lei pe 182 de reclame în această perioadă.
Continuarea în Info Sud-Est