spot_img
duminică, noiembrie 24, 2024
HomeLocalApeluri abuzive la 112. Poliția avertizează - amenzile sunt usturătoare

Apeluri abuzive la 112. Poliția avertizează – amenzile sunt usturătoare

Numărul tot mai mare de apeluri nejustificate la serviciul de urgență 112 pune presiune pe resursele autorităților, iar cei care abuzează de acest sistem riscă amenzi serioase. Poliția a lansat un avertisment clar către cetățeni potrivit căruia utilizarea greșită a numărului de urgență poate duce la sancțiuni de până la 4.000 de lei.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Ieri, trei persoane au fost amendate cu 6.000 de lei pentru apeluri abuzive la 112, în timp ce alte două au primit avertismente scrise. Autoritățile subliniază că astfel de acțiuni iresponsabile nu doar că încalcă legea, ci pun în pericol siguranța publică, blocând accesul celor care au nevoie reală de ajutor.

Apeluri cu nemiluita

Conform unui raport recent al Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), de la începutul acestui an, peste 1,5 milioane de apeluri la 112 au fost fie din greșeală, fie fără a oferi informații, fie făcute cu intenții răuvoitoare. Aceste apeluri abuzive reprezintă mai mult de jumătate din cele 2,7 milioane de apeluri neurgente înregistrate în primele opt luni ale anului. Printre cei mai notorii abuzatori ai sistemului se numără un locuitor din Botoșani, care a sunat de 5.160 de ori la 112, și o persoană din Iași, care a apelat de 15.103 ori în ultimele opt luni – o medie de 62 de apeluri pe zi.

880 de ore pierdute pe glume și insulte

Operatorii STS au gestionat peste 6,7 milioane de apeluri în primele opt luni ale anului, dintre care 163.000 au fost abuzive. Cele mai multe dintre acestea au venit de la adulți care au făcut glume sau au insultat personalul, consumând peste 880 de ore prețioase. În loc să răspundă la situații critice, operatorii au fost obligați să facă față apelurilor care nu aveau nicio legătură cu urgențele reale.

Poliția și autoritățile din domeniul telecomunicațiilor avertizează că abuzurile nu vor fi tolerate, iar sancțiunile vor continua să fie aplicate. Amenzile și avertismentele arată clar că astfel de comportamente nu doar încalcă legea, dar pun în pericol viețile celor care chiar au nevoie de ajutor urgent.

Serviciul 112 este destinat salvării de vieți, iar folosirea lui pentru glume sau insulte nu face decât să îngreuneze activitatea autorităților.

 

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
nori împrăștiați
2.6 ° C
2.6 °
2.6 °
93 %
1.5kmh
49 %
Dum
3 °
lun
4 °
mar
4 °
mie
6 °
joi
7 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Având în vedere că se apropie sărbătorile, s-au montat semne și pentru musafiri.

EDITORIAL

La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...