Construcția noului pod peste râul Siret, pe drumul național DN 29A, între județele Suceava și Botoșani, întâmpină deja întârzieri semnificative din cauza unor probleme birocratice. Deși licitația organizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a fost adjudecată, rezultatul a fost contestat la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), prelungind astfel debutul lucrărilor.
În martie anul acesta, CNAIR a scos la licitație proiectul de construcție a noului pod, care va înlocui actualul pod, vechi de peste 90 de ani și nemodernizat din 1933. Acesta este situat pe DN 29A, la km 22+859, în extravilanul comunelor Vârfu Câmpului (Botoșani) și Zvoriștea (Suceava). Podul este esențial pentru fluidizarea traficului între Suceava și Dorohoi și sporirea siguranței rutiere.
Pentru acest proiect, șapte asocieri de firme au depus oferte până la termenul limită de 19 aprilie. Printre cele mai cunoscute nume din licitație se numără Strabag, Electrogrup, Autoprima Serv, Big Conf, Confer Group și Freyrom, care s-au aliat cu alte companii de construcții și proiectare.
Noul pod va avea o lungime totală de 173 de metri, o lățime de 11,50 metri și va fi format din cinci deschideri. Va fi construit din grinzi prefabricate din beton și va include un arc metalic. Pe durata construcției, traficul va fi deviat pe un traseu provizoriu de 340 de metri, ce include un pod temporar de 90 de metri lungime.
Valoarea totală a proiectului se ridică la 70,18 milioane de lei, fără TVA, iar durata de execuție este estimată la 36 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuția propriu-zisă.
În toamna anului trecut, reporterii „Monitorul” au prezentat starea avansată de degradare în care a ajuns podul de peste Siret. Betonul care asigură structura podului a început să se macine, iar pe unele tronsoane au apărut găuri care dau fiori oricărui trecător. Ba mai mult, bucățile din beton se desprind cu mâna, semn că acesta nu mai prezintă nicio siguranță în exploatare. Din cauza pericolelor, CNAIR a interzis circulația pietonilor și a introdus o restricție de tonaj de 7 tone pe osie. Ba mai mult, pentru că podul trepidează la orice trecere, CNAIR a montat și două semafoare. Așa se face că podul poate fi traversat doar pe un singur fir, alternativ, când pe un sens, când pe celălalt. Grav este că, uneori, unii șoferi care conduc camioane ce depășesc limita de tonaj, se aventurează pe pod încălcând restricțiile impuse.