spot_img
luni, noiembrie 25, 2024
HomeLocalHaos la spital cu personal epuizat şi teste Covid lipsă. Conducerea spune...

Haos la spital cu personal epuizat şi teste Covid lipsă. Conducerea spune că totul e bine

Degringoladă tot mai mare la Spitalul Judeţean. Perioada concediilor adânceşte criza de medici, bucătăria de la Pediatrie funcţionează la limita de avarie, ca şi mai multe secţii din spital, iar conducerea se bâlbâie până şi în ceea ce priveşte testele Covid.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

În prezent dacă un medic pleacă nu se mai pot face gărzi, iar criza de personal a ajuns atât de mare, încât mâncarea pacienţilor poate fi preparată şi de muncitori, conform celor spuse de managerul spitalului.

„Nu putem să muncim pentru zece”

Mai multe secții reuşesc cu greu să asigure actul medical. O astfel de situaţie este la Secţia de Dermatologie de la Secția Pediatrie, unde nu este nici acum medic după pensionarea în iarnă a singurului medic dermatolog pediatru.

La Secția ORL a rămas doar un singur medic, iar pe Secțiile Pediatrie I și II, unde adresabilitatea este mare, medicii fac cu greu față, având în vedere că trebuie să facă și gărzi. „Nu putem nici măcar să ne luăm concediu și gărzile se acoperă greu, cu trei medici specialiști și doi rezidenți. Este oboseală, epuizare. Nu se mai poate! Nu putem să muncim pentru zece. Suntem epuizați”, a declarat un medic pediatru.

Criză acută de medici

Spitalul Judeţean de Urgenţă Botoşani se confruntă și cu o criză de medici radiologi. Cea mai mare unitate medicală din judeţ este deservită de doar doi specialişti, într-un domeniu esenţial pentru diagnosticarea şi monitorizarea mai multor boli. În urmă cu câteva săptămâni a fost organizat concurs patru posturi, însă a fost ocupat doar unul de către un medic rezident.

Și pe Secția Boli Infecțioase a spitalului au fost scoase la concurs patru poturi de medici specialiști și s-a prezentat la concurs doar un medic rezident.

Mâncare pentru bolnavi preparată cu muncitorii

Situaţia nu este îngrijorătoare doar pe partea medicală a spitalului. Bucătăria Secţiei de Pediatrie, unde se prepară hrana pentru Pediatrie şi Psihiatrie, a rămas aproape fără oameni. Asta după ce trei angajaţi din bucătărie s-au pensionat simultan. Conducerea a reuşit să angajeze doi noi bucătari, dar totalul este acum la trei.

„Se acoperă cu greu programul, nu se pot lua zile libere și nici concedii de odihnă. Dacă intră cineva în medical e o problemă uriaşă”, a spus unul dintre angajaţii din Secţia de Pediatrie.

Per total, personalul care deserveşte blocul alimentar care hrăneşte zilnic peste 1200 de persoane, este deservit de 25 de persoane. Adică două trimi din necesarul de 34 de angajaţi. Întrebaţi cum sunt repertizaţi aceşti angajaţi şi cum deservesc cele două bucătării, conducerea spitalului pur şi simplu nu a putut oferi un răspuns.

În realitate, dacă este nevoie, mai iau un om dintr-o parte, îl duc în altă parte, e un haos total”, a spus unul dintre angajaţii din blocul alimentar al celui mai mare spital din judeţ. Mai mult de atât, în viziunea conducerii spitalului mâncarea poate fi preparată şi de un muncitor.

„În cazul demisiei unui bucătar activitatea poate continua, deoarece sunt angajaţi mai mulţi bucătari. Activitatea poate fi preluată şi de muncitori necalificaţi existenţi în schema de personal, care doar pregătesc materiile prime folosite în prepararea mâncării”, se arată răspunsul conducerii spitalului pentru „Monitorul de Botoşani„.

Pacienţi trimişi să-şi cumpere de la farmacie teste Covid

O altă problemă, extrem de stringentă în prezent, sunt testele pentru Covid. Sau lipsa acestora, negată, însă, de cei de la spital. Într-o perioadă în care infectările au crescut de aproape zece ori faţă de luna iunie, cei de la Spitalul Judeţean le cer pacienţilor să se testeze acasă, pe cât posibil, şi să vină la spital cu rezultatele. Aşa s-a întâmplat în cursul dimineţii de miercuri şi cu părinţii unui copil cu febră.

Îngrijoraţi că micuţul ar putea avea Covid, părinţii au ajuns la Urgenţe Pediatrie. Doar pentru ca asistenta din serviciul de primire să le spună acestora că nu sunt teste. De asemenea le-ar fi reproşat că nu au testat copilul acasă. „Ulterior ni s-a spus să cumpărăm un test de la farmacie. Am luat unul, care a ieşit neconcludent. Apoi ni s-a spus să mai cumpărăm unul”, a relatat unul dintre părinţi.

Ulterior, reprezentanţii UPU-SMURD au precizat că la Pediatrie erau peste 20 de teste. Asistenta din serviciul de urgenţe nu ar fi ştiut, însă acest lucru. Din acest motiv, medicul şef Ramona Guraliuc a cerut de la toţi angajaţii din tură o notă explicativă.

Personalul medical spune însă că problema există, doar că nimeni nu pare interesat să o rezolve. „Au fost probleme cu testele şi săptămâna trecută, apoi au fost, acum iar nu sunt. Dar de fapt aflăm că sunt, deşi de la farmacie ni se spune că nu sunt”, a spus unul dintre medicii din cadrul Spitalului Judeţean.

Noua conducere ascunde totul sub preş

Noul manager, numit de Doina Federovici, pare să fi venit la spital doar cu gândul de a spune că totul merge bine. Altfel nu se explică cum nu poate cădea de acord nici măcar cu ceilalţi care fac parte din comitetul director. Aşa se face că în cursul zilei de miercuri, la solicitarea Monitorul, reprezentanţii SJU Mavromati au admis, iniţial, ceea ce au spus şi mai mulţi medici din spital şi anume că în farmacie nu erau teste pentru Covid. Sau, dacă erau, nu ştiau de ele decât conducerea şi cei din farmacie.

„Nu le-am primit de la furnizori, comanda a fost demarată de spital”, a fost răspunsul iniţial transmis de reprezentanţii unităţii sanitare. Ulterior managerul a revenit cu un mesaj spunând că „nu este nicio problemă, sunt teste în spital”. În continuare, însă, miercuri după-amiază cei care ar fi trebuit să aibă acele teste se întrebau de unde să le ia.

Reprezentanţii UPU, acolo unde se şi efectuează o mare parte dintre testările pentru Covid, au primit câteva teste direct de la furnizor, prin curierat rapid şi nu prin comanda spitalului, tocmai din încercarea de a asigura pacienţilor serviciile medicale de urgenţă.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
nori împrăștiați
2.6 ° C
2.6 °
0.5 °
91 %
1.5kmh
50 %
lun
4 °
mar
4 °
mie
6 °
joi
7 °
vin
4 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Având în vedere că se apropie sărbătorile, s-au montat semne și pentru musafiri.

EDITORIAL

La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...