Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași a recunoscut oficial astăzi, prin intermediul unei postări pe pagina sa de pe o rețea de socializare, că a fost făcută recepția la lucrările de modernizare a drumului național 28B, Botoșani – Târgu Frumos.
„Demersul vine după finalizarea lucrărilor la punctele de calamități (alunecări de teren) constatate la limita județelor Iași și Botoșani și din zona Zăicești – Mănăstirea Zosin (jud. Botoșani). Recepția a fost semnată condiționat de completarea/remedierea unor lucrări de siguranța circulației și de relocare a unor rețele de utilități de pe traseu, care nu împiedică însă desfășurarea în bune condiții a traficului”, se arată în mesajul celor de la DRDP Iași. Altfel spus, lucrările nu au fost realizate în proporție de 100%, dar ce a rămas de refăcut nu va afecta traficul auto.
Cei de la DRDP Iași susțin că drumul a fost modernizat pe o lungime de peste 70 km. Astfel, șoseaua care leagă județele Iași și Botoșani are platforma drumului lărgită la 9 m, poduri și podețe modernizate, alături de girații și intersecții la nivel complet reconfigurate și amenajate conform standardelor.
📌 Modernizare DN 28B, date tehnice:
✅ lungime totală traseu modernizat: 71,512 km
✅ platformă drum – 9,00 m (două benzi a 3,50 m, două acostamente a 1,00 m)
✅ poduri noi – 1 buc.
✅ poduri reabilitate – 8 buc.
✅ podețe – 104 buc. (61 podețe noi, 43 reabilitate)
✅ intersecții la nivel – 36 buc.
✅ intersecția cu DN 28 de la km 0+000 (Tg. Frumos, jud. Iași) a fost sistematizată în soluție de sens giratoriu cu câte două benzi, rezultând o lățime a căii inelare de 11,00 m și o rază a insulei centrale de 10,00 m).
Potrivit celor de la DRDP Iași, acesta este al doilea drum național modernizat redat botoșănenilor în decurs de un an, după DN 29D, Botoșani – Ștefănești.
„Cu această ocazie, DRDP Iași mulțumește riveranilor și conducătorilor auto pentru înțelegerea manifestată pe parcursul lucrărilor, cu recomandarea de a circula cu atenție și cu respectarea semnalizării instituite pe întregul traseu redat traficului, astfel încât să se bucure de o durată de utilizare a acestui obiectiv cât mai îndelungată, în condiții de siguranță și confort. Vă dorim drumuri bune!”, se arată în mesajul celor de la DRDP Iași.
Deși apreciază starea actuală a șoselei, șoferii acuză numărul mare de restricții de viteză aplicate pe multe dintre tronsoane. Astfel, există segmente pe care șoferii sunt obligați să conducă cu viteze de 40 sau 60 de kilometri pe oră, deși drumul are și regim de drum european (E 58).
Date privind investiția
📌 Antreprenor: asocierea SC Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi (lider) – SC Mavgo Holding SRL- Vahostav SK – Trameco SA
📌 Valoare totală proiect: 448.487.038,14 lei
📌 Durată contract: 29 luni (din care 5 luni proiectare)
📌 Garanție lucrări: 96 luni
Sursă imagini DRDP Iași