Aflată la a XIX-a ediție, Competiția națională „Școala Europeană” și-a desemnat câștigătorii, iar printre aceștia se numără și trei licee din Botoșani.
La ediția din acest an s-au înscris 134 de unități de învățământ preuniversitar din 38 de județe și din municipiul București. Dintre acestea, primele 104 primesc certificatul și trofeul „Școală Europeană”.
Școlile botoșănene înscrise în concurs au obținut titlul
La nivelul județului Botoșani, toate cele trei unități de învățământ înscrise în competiție anul acesta au primit titlul de „Școală Europeană”, respectiv Colegiul Național „A.T. Laurian” Botoșani, Liceul cu Program Sportiv, dar și Colegiul Național „Mihai Eminescu” Botoșani.
Certificatul „Școală Europeană” este valabil trei ani, după care unitățile de învățământ vor trebui să candideze din nou pentru a reconfirma titlul obținut.
„Felicit toate cele trei unități de învățământ pentru managementul coerent și performant demonstrat în cadrul competiției și pentru curajul și profesionalismul cu care derulează proiecte de parteneriat școlar la nivel național și european”, a declarat Bogdan Gheorghe Suruciuc, inspector școlar general.
Inițiativă lansată în urmă cu două decenii
Competiția națională „Școală Europeană” este una dintre inițiativele Ministerului Educației pe care instituțiile europene au recunoscut-o ca exemplu de bună practică în materie de sprijin oferit de instituțiile guvernamentale naționale pentru punerea în practică și dezvoltarea politicilor europene din domeniu.
Prin această inițiativă, lansată în 2004, Ministerul Educației încurajează și motivează participarea unităților de învățământ preuniversitar din România la programele europene din domeniul educației și formării profesionale (Socrates 1997 – 2006, Lifelong Learning 2007-2013, Erasmus+ 2014 – 2020 și Erasmus+ 2021 – 2027) și contribuie la dezvoltarea mobilității internaționale și la schimbul intercultural, obiective asumate pentru construirea Spațiului European al Educației.
Concursul „Școală Europeană” se adresează tuturor unităților de învățământ preuniversitar care au fost și sunt implicate în programele europene din domeniul educației și formării profesionale și constă în evaluarea calității și coerenței managementului școlii, reflectat în documentele manageriale, precum și a impactului pe care activitățile derulate în cadrul proiectelor europene l-a avut asupra culturii organizaționale și a ethosului școlii.
Criteriile de evaluare
Evaluarea candidaturilor școlilor înscrise în competiție s-a realizat după următoarele criterii:
- coerența activităților derulate în cadrul proiectelor/programelor europene cu politica generală a instituției școlare;
- integrarea activităților derulate în cadrul proiectelor/programelor europene în programul curent al școlii;
- performanțele școlare reflectate în rezultatele elevilor;
- asigurarea egalității de șanse și facilitarea accesului la educație;
- continuitate și constanță în derularea de activități/proiecte/programe europene;
- strategie și modalități de implementare și evaluare;
- strategie și modalități de valorizare (diseminare și exploatare a rezultatelor/produselor);
- dezvoltarea dimensiunii europene a educației și integrarea valorilor europene în cultura organizațională a unității de învățământ prin activitățile de cooperare europeană;
- calitatea documentelor de candidatură (documentele manageriale pentru perioada 2021-2024, formularul de candidatură și portofoliul ilustrativ).