duminică, octombrie 6, 2024
AcasăNaționalTarom crează haos pe Otopeni. 10 curse anulate după ce piloţii nu...

Tarom crează haos pe Otopeni. 10 curse anulate după ce piloţii nu au mai venit la muncă

Este haos în acestă dimineaţă pe aeroportul Otopeni din capitală. 10 curse ale companiei de stat TAROM au fost anulate luni după ce piloții au anunțat că ar fi bolnavi. Sindicatul nu a anunțat încă public un conflict de muncă, dar surse din interiorul companiei au declarat că e posibilă anunțarea unei greve.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Protestul Tarom a dus la anularea cursei cu care miniștrii de Externe, Apărării și șeful Armatei trebuia să plece la summitul NATO de la Washington. Luni dimineață, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a dat un ultimatum conducerii companiei.

Ce curse au fost anulate

Tarom a anunțat oficial că a anulat 10 zboruri din cauza ”indisponibilității temporare a membrilor echipajului de zbor”. În conformitate cu reglementările internaționale de aviație și politicile interne stricte privind siguranța zborurilor, fiecare dintre cursele respective a fost anulată deoarece un membru din echipajul fiecărei aeronave s-a declarat “inapt de zbor”, potrivit comunicatului. Iată cursele anulate:

ROT101/2 Otopeni -Cairo- Otopeni,
ROT167/8 Otopeni -Beirut- Otopeni,
ROT187/8 Otopeni -Amman-Otopeni
ROT701/2 Otopeni – Iași-Otopeni
ROT621/2 – Otopeni – Oradea-Otopeni
ROT261/2 – Otopeni – Istanbul-Otopeni
ROT231/2 – Otopeni – Budapesta-Otopeni
ROT 301/2 – Otopeni – Frankfurt-Otopeni
ROT361/2 – Otopeni – Amsterdam – Otopeni
ROT 381/2 – Otopeni – Paris-Otopeni.

Cezar Osiceanu, pilot Tarom, a explicat pentru G4Media ce se întâmplă la Tarom. ”Ne-a ajuns cuțitul la os”, a spus el. El a spus că un pilot Tarom poate ajunge la 4.500 de euro/lună, mult mai puțin decât veniturile de circa 10.000 de euro/lună oferite de majoritatea companiilor private.

”Se va ajunge la un efect în cascadă, cu anularea unor chartere. De exemplu, s-a anulat cursa București – Baia Mare, care trebuie să ducă la Baia Mare și piloții pentru două chartere spre Antalya. Cum piloții nu vor mai ajunge la Baia Mare, nici charterele turistice din Baia Mare nu vor mai pleca”, a declarat Cezar Osiceanu pentru G4Media.

Osiceanu a spus că, potrivit Codul aerian, personalul navigant are dreptul să își ia liber 48 de ore pe motive de sănătate.

Mii de pasageri blocaţi

Sindicatul Unit Tarom nu a transmis încă o listă de cereri, dar sindicaliștii au cerut în ultimul an creșteri de salarii. Anularea zborurilor are loc în plin sezon turistic, când mii de pasageri își programaseră concedii și depind de plecarea cu avionul.

Tarom înregistrează pierderi financiare de 16 ani consecutiv, fiind o gaură neagră pentru bugetul României. Aceste pierderi sunt acoperite din taxele și impozitele plătite de contribuabili. Tarom avea 1.182 de angajați în 2023 (ultimele date disponibile), și a încheiat anul 2022 cu o pierdere de 274 de milioane de lei.

Grindeanu, ultimatum pentru Tarom

”Am solicitat managementului companiei TAROM să ia urgent măsuri pentru situația actuală. Echipa managerială, selecționată în baza prevederilor Ordonanței privind managementul corporativ, are toate pârghiile legale să ia decizii administrative necesare pentru evitarea unor astfel de blocaje și pentru a preveni repetarea lor. De aceea, echipa managerială trebuie să vină urgent cu un plan eficient de restructurare, prin care să asigure capacitatea operativă a companiei TAROM. Accentul trebuie pus pe asigurarea personalului navigant și nu pe menținerea în schemă a unor persoane care nu au o contribuție la buna funcțiomare a TAROM. Aștept o comunicare publică aplicată și detaliată a Directorului General al TAROM prin care să anunțe soluțiile identificate”, a scris Grindeanu pe o rețea de socializare.

Tarom a anulat luni zborurile spre Cairo, Amman și Beirut după ce câte un membru din echipajul fiecărei aeronave s-a declarat “inapt de zbor”.

În luna mai, pentru a salva compania de stat deja celebră pentru ineficiență și nepotism, guvernul a aprobat un ajutor de stat pentru TAROM de aproape 100 de milioane de Euro.

Tarom e condusă de directorul general Costin Iordache.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer acoperit de nori
17.7 ° C
17.7 °
17.6 °
76 %
4.1kmh
86 %
Dum
18 °
lun
16 °
mar
21 °
mie
21 °
joi
22 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Fiecare aplică propriile metode pentru a atrage electoratul.

EDITORIAL

Nu cred să existe român normal la cap care să nu fi realizat că, la fel ca absolut toate instituțiile democratice ale țării și...

EPIGRAMA ZILEI

M-am întrebat într-o zi, Așa pe nepusă masă: „Cetatea Neamțului o fi Oare a șaptea casă”? -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...