Peste 800 000 de persoane din Europa și SUA au fost păcălite să își dea detaliile cardurilor și alte date personale sensibile către o pretinsă vastă rețea de magazine online de designeri, care era falsă și aparent operată din China, arată o investigație internațională realizată de ziarele The Guardian, Die Zeit și Le Monde.
Ancheta jurnalistică oferă o privire rară în interiorul mecanismului a ceea ce Chartered Trading Standards Institute din Marea Britanie descrie ca fiind una dintre cele mai mari escrocherii de acest gen, cu 76.000 de site-uri web false create, scrie News.ro.
O serie de date examinate de reporteri și experți IT arată că operațiunea este foarte bine organizată, foarte abilă din punct de vedere tehnic și, mai grav, ea continuă. Operând la scară industrială, programatorii au creat zeci de mii de magazine web false care oferă produse la preț redus de la Dior, Nike, Lacoste, Hugo Boss, Versace și Prada, precum și multe alte mărci premium. Publicate în mai multe limbi, de la engleză la germană, franceză, spaniolă, suedeză și italiană, site-urile web par să fi fost create pentru a-i atrage pe cumpărători și a-i determina să facă plăți și să-și dea date personale sensibile. Site-urile respective nu au însă nicio legătură cu mărcile pe care pretind că le vând și, în majoritatea cazurilor, consumatorii care au povestit despre experiența lor au declarat că nu au primit niciun articol comandat.
Materialul integral poate fi citit pe News.ro.