spot_img
marți, noiembrie 26, 2024
HomeLocalPrimăria Botoşani are conturile BLOCATE din cauza datoriei către defuncta Termica

Primăria Botoşani are conturile BLOCATE din cauza datoriei către defuncta Termica

Primăria municipiului Botoșani are conturile blocate din nou din cauza datoriei pe care municipalitatea o are către lichidatorul Termica.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Datoria din cauza căreia s-a ajuns la această situaţie este de aproape 108 milioane de lei. Primăria a mai fost într-o situaţie similară la sfârșitul anului 2022. Atunci, după ce conturile instituției au fost blocate, municipalitatea a obținut 50 de milioane de lei de la Guvern pentru a achita aproximativ jumătate din suma percepută de lichidator. În prezent, mai are de achitat 60 de milioane de lei, motiv pentru care, zilele trecute, conturile primăriei au fost blocate din nou.

Primăria poate plăti doar salarii

Practic, la peste un deceniu de la închiderea Termica, municipalitatea are încă probleme din cauza societăţii. Acestea pleacă de la modul în care municipalitatea a preluat în 2010 patrimoniul Termica, pe care l-a predat noului operator, Modern Calor.

„Conturile Primăriei sunt blocate. Această situație a fost generată de domnul Cătălin Flutur și domnul Ion Diaconu, în anul 2010, când au fost transferate bunuri de la societatea Termica în patrimoniul Primăriei pentru a accesa un proiect. S-a ajuns la o datorie de 109 milioane de lei. Jumătate din valoarea acesteia am reușit să o plătim cu ajutorul Guvernului, prin alocarea financiară din fondul de rezervă”, au transmis reprezentanții primăriei.

Până în momentul publicării materialului, reprezentanţii primăriei nu au oferit informații despre cum intenționează municipalitatea să gestioneze situația blocării conturilor și care sunt pașii imediați pe care îi va întreprinde pentru deblocarea conturilor și pentru soluționarea datoriei acumulate.

În prezent instituția mai poate plăti doar salariile angajaţilor, deoarece, potrivit legii, acestea nu pot fi blocate. Acestea sunt garantate însă doar pentru o perioada de 3 luni, conform legislației în vigoare.

Falimentul societăţii Termica a fost declarat în 2010

Termica, societatea de termoficare a Consiliului Local Botoşani, a intrat în faliment în 2010, cu datorii de peste 120 de milioane de lei. Atunci exista riscul ca oamenii racordaţi la sistemul centralizat să rămână fără căldură. În acest context autorităţile locale de la acea vreme au decis să închidă Termica şi să facă o nouă societate de termoficare, respectiv Modern Calor.

Patrimoniul Termica a fost preluat de municipalitate. În 2011, Lulu Dascălu, lichidatorul societăţii, a dat în judecată Primăria Botoşani, motivând că patrimoniul transferat către noua societate ar fi fost subevaluat.  Mai mult decât atât, a reclamat că Primăria nu a predat la timp nici punctele termice, încasând bani din chirii, sume cuvenite, de fapt, fostei societăţi Termica, preciza lichidatorul. Lulu Dascălu a cerut în instanţă anularea facturii de transfer al patrimoniului Termica către Primărie, dar şi suma aferentă chiriei încasată de municipalitate de pe punctele termice. În total, Primăriei i se cereau în instanţă în jur de 16 milioane de euro.

În anul 2011, când lichidatorul Termica iniţia primele procese în instanţă, municipalitatea semna contractul pentru 45,2 milioane de euro, bani care au fost investiţi în reabilitarea sistemului de termoficare. Proiectul s-a încheiat în decembrie 2015.

Botoşaniul are unul dintre cele mai moderne sisteme de termoficare din ţară, însă acest lucru nu se reflectă în numărului clienţilor casnici. Modern Calor mai avea la finalul anului trecut 9.900 de clienţi casnici. Lipsa clienţilor casnici este compensată de instituţiile publice şi agenţii economici care au contracte cu Modern Calor.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer senin
1.6 ° C
3.3 °
1.6 °
59 %
4.6kmh
2 %
mar
5 °
mie
4 °
joi
8 °
vin
6 °
sâm
8 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Le mai curăță odată, că de alegeri nu s-a văzut deloc bine și uite ce a ieșit.

EDITORIAL

După cum era și normal, materialele de presă scrise de colegii mei despre activitatea parlamentarilor botoșăneni au stârnit un interes uriaș. Am primit neobișnuit...

EPIGRAMA ZILEI

Despre siguranță latră Uitând de niște indicii : Oastea-i lăsată la vatră, Vatra la ... servicii! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...