spot_img
luni, noiembrie 25, 2024
HomeLocalAsociaţiile din Moldova îi scriu ministrului Sorin Grindeanu

Asociaţiile din Moldova îi scriu ministrului Sorin Grindeanu

La inițiativa Camerei de Comerț și Industrie Iași, asociațiile civice Moldova vrea Autostradă, Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei și Împreună pentru A8, implicate activ în susținerea Proiectului Autostrăzii A8, Tg. Mureș – Iași – cu prelungire strategică spre Chișinău – Odesa, s-au întâlnit vineri, 15 martie 2024, pentru a analiza situația curentă a proiectului.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Maturizarea autostrăzii A8 este tergiversată în mod văditdin lipsă de interes, rea-voință, exces birocratic sau incompetență profesională.

Autostrada A8 are o importanță strategică majoră, la nivel european.

Acest proiect se prelungește pe relația Chișinău – Odesa, conectând astfel Ucraina maritimă și Moldova de pe cele două maluri ale Prutului cu centrul Europei, un vector de dezvoltare esențial al intregii zone, cu implicații geopolitice și strategice de cel mai înalt grad.

Participanții la întâlnire s-au declarat, la unison, profund nemulțumiți de modul în care instituțiile publice cu roluri și responsabilități în gestiunea proiectelor de infrastructură rutieră mare (Guvernul României, prin Ministerul Transporturilor și CNAIR – aflată sub autoritatea ministerului) gestionează proiectul Autostrăzii Unirii Târgu Mureș – Iași – Ungheni.

Asociațiile civice cer public și în regim de urgență, ministrului Transporturilor, d-lui Sorin Grindeanu, și directorului general CNAIR, d-lui Cristian Pistol, următoarele:
  • monitorizarea strictă, cu informare publică imediată, a progresului loturilor Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și Vânători Neamț (Leghin) – Moțca. Aveți obligația să încadrați aceste lucrări în PNRR (termen final implementare investiție- 30.06.2026);
  • lansarea imediată, cel târziu în luna aprilie 2024, a procedurii de achiziție publică pentru proiectarea și execuția loturilor Miercurea Nirajului – Sărățeni și Pipirig – Leghin. Aceste loturi au Rapoartele de Audit pe Siguranță Rutieră finalizate, amânarea lor nu are nici o justificare!
  • derularea cu celeritate a contractelor de Audit pe Siguranță Rutieră pentru restul loturilor din sectorul montan al A8 la care avem HG pentru indicatorii tehnico-economici. Acest lucru este întârziat încă din anul 2023!
  • pregătirea și finalizarea cât mai urgentă a caietelor de sarcini pentru următoarele 4 loturi ale sectorului montan din A8: Sărățeni – Joseni, Joseni – Ditrău, Ditrău – Grințieș, Grințieș – Pipirig și lansarea licitațiilor de proiectare și execuție în cel mai scurt timp posibil;
  • mobilizarea prestatorului Consitrans  SRL pentru finalizarea etapei de proiectare, inclusiv obținerea Acordului de Mediu și a Proiectului Tehnic pentru tronsonul Moțca-Lețcani-Ungheni, în cursul anului 2024.
    Acest proiect are o întârziere majoră, de 22 luni!
  • reluarea imediată a ședințelor de progres pentru autostrăzile Moldovei organizate de CNAIR împreună cu proiectanții și societatea civilă, și informarea săptămânală a publicului despre progresul acestui proiect de importanță geostrategică majoră;
  • o întâlnire urgentă cu ministrul Transporturilor, dl. Sorin Grindeanu și cu directorul general al CNAIR, dl. Cristian Pistol.

Domnule Ministru,

Domnule Director,

Autostrada A8 trebuie să se încadreze în termenul asumat de România prin MasterPlanul General de Transport si Planul Investitional.

Asistăm, de doi ani de zile, la întârzieri nejustificate, amânări ce ar fi putut fi evitate prin mai multă implicare și o lentoare în construirea Autostrăzii A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni care are riscuri majore pentru ducerea la indeplinire a acestui proiect.

Doi ani de discuții interminabile, ședințe fără rezultate și promisiuni sterile ne-au adus în punctul de a vă cere aplicarea neintârziată a tuturor punctelor prezentate în acest apel public.

În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a relua protestele publice în stradă.

17 martie 2024

Semnatari:

Moldova vrea Autostradă

Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei

Împreună pentru A8

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
nori împrăștiați
2.7 ° C
3.9 °
2.6 °
70 %
4.4kmh
37 %
lun
4 °
mar
4 °
mie
5 °
joi
7 °
vin
3 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Pentru că nu s-a vândut nici alcool și secțiile s-au mutat, pentru a nu enerva alegătorii, a fost nevoie de indicatoare.

EDITORIAL

Când apare acest text veți ști deja rezultatele preliminarii ale primului tur al alegerilor pentru noul președinte al țării. Cătălin Stoica, reputat profesor universitar...

EPIGRAMA ZILEI

În sfârșit, ceva normal: „Baștanii” de la partid I-au promis că-l pun central La Barça - Real Madrid!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...