spot_img
luni, noiembrie 25, 2024
HomeEditorialLăcomie sau prostie - George LAZĂR, director

Lăcomie sau prostie – George LAZĂR, director

Cu atâtea evenimente ce se petrec în lume și în țară, cu alegerile care bat la ușă, o chestiune deloc măruntă, care privește strict orașul nostru, a trecut aproape neremarcată. Discret, dar dornic să facă rost de bani la bugetul local, în special pentru mulțumirea noianului de amploaiați piloși, și mai puțin pentru investiții care să dezvolte urbea, primarul Cosmin Andrei s-a apucat să concesioneze, transformând cam tot ce înseamnă domeniu public, adică al nostru, al tuturor, în parcări dedicate pentru cetățenii care-i plătesc dreptul de a deține în folos personal, cu acte în regulă, o suprafață de circa doisprezece metri pătrați pe care să-și lase autoturismele.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Nimic mai frumos și civilizat, am fi tentați să zicem, dacă n-ar fi taman pe dos. Un calcul simplu ne arată că pentru cele circa 100.000 de automobile care circulă în municipiu, ar fi nevoie de peste 1,2 Km pătrați de locuri de parcare, fără a socoti și căile de acces. Iar cum tot municipiul are 41 Kmp, cu tot cu clădiri, iar străzile reprezintă doar 15%, adică 6 kmp, înseamnă că numai spațiul dedicat parcărilor înghite 20% din suprafața lor.

Pentru cei plictisiți de cifre, concluzia este simplă: în acest ritm, primăria va concesiona banda de la trotuar a străzilor, parcările dintre blocuri, totul, iar nenorocoșii care nu au reușit să plătească vor trebui să caute alternative ilegale, cum se practică în prezent, adică să-și lase mașinile sub indicatoarele cu oprirea interzisă, sau pe spațiile verzi, rămânând la cheremul agenților de ordine care-i pot amenda copios.

Sistemul este complet nepractic și pentru cei care au concesionat parcarea. Dacă doresc să iasă cu mașina în oraș, se vor confrunta cu același coșmar de a nu avea unde să o lase, pentru că totul este vândut și încasat de primărie pentru sume ridicole, care reprezintă nici măcar contravaloarea unui pachet de țigări pe zi; sunt foarte puține excepții, cu concetățeni ambițioși, care au licitat mult peste valoarea propusă.

Rămâne de neînțeles de ce în Europa care se străduiește să scoată turismele de pe străzi, politica primarului Andrei merge în sens invers și, prin oferirea aproape gratuită de locuri de parcare, încurajează oamenii să-și cumpere mașini, de regulă hârburi aruncate de vestici. Care, știm prea bine, aduc poluare, aglomerație, accidente. În mandatul său, primarul nu a inaugurat nici măcar un metru de piste pentru biciclete: poate pentru că este fumător, nu are suflu și nici prin cap nu i-ar trece să circule astfel.

O mare taină o reprezintă și scutirea uimitoare de care beneficiază autovehiculele așa zis mild hibrid, dotate cu un motoraș electric care optimizează consumul, în realitate adevărate păcăleli tehnologice de fentat impozitele care, pentru asemenea bolizi cu motoare mari, sunt și de zece ori mai mici.

Mai este și obtuzitatea, lipsa de interes și de imaginație a funcționarilor primăriei: poate dacă i-ar fi prezentat alternativa ca, în loc să concesioneze șoselele, să introducă peste tot parcări cu plată, eventual cu abonamente pentru riverani; astfel veniturile primăriei ar fi crescut de cel puțin zece ori, adică de la circa două sute de mii de euro, la două milioane de euro, dând prilejul și altor șoferi să parcheze, contra cost, pe domeniul public, evident, când acel loc este liber. Nici măcar nu ar fi cine știe ce inovație, numeroase orașe din țară practică acest sistem cu succes de ani buni.

Însă actuala abordare heirupistă, prin care sub oblăduirea primarului orașul a fost împărțit în zeci de mii de mini feude, apărate cu îndârjire de concesionari, într-un efort ridicol de a aduna mai mulți bani, va duce, mai devreme sau mai târziu, la sufocarea traficului și așa foarte dens de pe străduțele capitalei de județ, iar rezultatul se va vedea la vot: pentru că, indiferent cât de multe realizări și-ar trece Cosmin Andrei în palmares, până la urmă, Botoșani are nevoie de un administrator, nu de un vătaf.

 

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer senin
1.7 ° C
1.7 °
0.5 °
84 %
2.4kmh
7 %
lun
2 °
mar
4 °
mie
5 °
joi
7 °
vin
5 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Pentru că nu s-a vândut nici alcool și secțiile s-au mutat, pentru a nu enerva alegătorii, a fost nevoie de indicatoare.

EDITORIAL

Când apare acest text veți ști deja rezultatele preliminarii ale primului tur al alegerilor pentru noul președinte al țării. Cătălin Stoica, reputat profesor universitar...

EPIGRAMA ZILEI

În sfârșit, ceva normal: „Baștanii” de la partid I-au promis că-l pun central La Barça - Real Madrid!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...