spot_img
vineri, noiembrie 22, 2024
HomeLocalUn nou pod peste Prut propus pentru a fi construit la Stânca-Costești....

Un nou pod peste Prut propus pentru a fi construit la Stânca-Costești. Cine a venit cu ideea

Un nou pod peste Prut ar putea fi construit, în perioada următoare, acesta urmând să deservească Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) de la Stânca. Anunțul a fost făcut de directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol. Proiectul Ministerului Transporturilor este unul mai vast și cuprinde de fapt construcția a patru poduri peste Prut, pe lângă cel de Stânca – Costești urmând să fie realizate ale trei construcții noi la Bumbăta (RO) – Leova (MD), Fălciu (RO) – Leca (MD) și Răducăneni (RO) – Bărboieni (MD). În fapt, este vorba de modernizarea infrastructurii rutiere de la frontiera de est a Uniunii Europene.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Construcția celor patru poduri de peste Prut pare o utopie în condițiile în care în cei peste 34 de ani de la Evenimentele din Decembrie 1989, care au dus la schimbarea regimului politic în România, în țară nu s-a construit decât un singur pod peste Dunăre, la Brăila, cofinanțat de Uniunea Europeană. Lucrările la acest obiectiv au început în primăvara anului 2019, iar investiția este de aproximativ 500 milioane euro. Contractul a fost semnat în ianuarie 2018 cu o perioadă de proiectare de 12 luni și 36 de execuție, și trebuia finalizat încă din 2022.

Ieri, însă, directorul CNAIR Cristian Pistol anunța că au fost depuse șase oferte pentru proiectarea celor patru noi poduri peste Prut, dintre care două asocieri și patru firme de sine stătătoare. Valoarea însumată a contractelor ar fi de 1,61 milioane de lei, fără TVA. Cei șase ofertanți sunt Asocierea Rutier Conex XXI SRL (lider) – Total Road SRL (asociat), societatea Artehnis SRL, Asocierea Proiect – Construct Regiunea Transilvania SRL (lider) – TQM Management SRL (asociat), societatea Donprest COM SRL, societatea Total Business Land SRL și societatea Like Consulting SRL. Perioada contractuală pentru elaborarea fiecărui studiu de fezabilitate este de 12 luni, finanțarea celor patru contracte fiind asigurată din venituri de la bugetul de stat.

Construcția noului pod de la Stânca (RO) – Costești (MD) a fost luată în calcul încă din urmă cu doi ani, din cauza problemelor generate de traversarea coronamentului de pe barajul hidrotehnic. Pentru a nu se periclita barajul, care este obiectiv strategic național, autoritățile au introdus o limită de tonaj. Din acest motiv, camioanele care tranzitează acest punct de trecere nu au voie să staționeze pe coronament. Așa se face că, de-a lungul timpului, atât în PTF Stânca (RO), cât și în PTF Costești (MD) s-au format cozi kilometrice de TIR-uri, generând nemulțumirea șoferilor și a operatorilor de transport.

Dacă ideea privind construcția unui nou pod la Stânca se va materializa, atunci vor deveni vitale alte două investiții privind infrastructura rutieră din județ. În primul rând, este vorba de realizarea drumului de mare viteză între Botoșani și Suceava, iar apoi modernizarea tronsonului de la Dealu Mare de pe drumul național 29 D Botoșani – Ștefănești. Este vorba de acea porțiune de aproximativ 3 kilometri, între kilometrul 18+500 și kilometrul 21+800, care nu a fost cuprinsă în proiectul de modernizare. Asta din cauza unei dispute juridice mai vechi între CNAIR și un alt constructor cu privire la o lucrare anterioară. Deși CNAIR a lansat în decembrie 2022 o licitație pentru realizarea studiului de fezabilitate și pentru acel tronson, studiul a fost însușit de CNAIR abia luna trecută, după ce „Monitorul de Botoșani” a relatat situația de pe acest drum. Prin urmare, CNAIR urmează să scoată la licitație realizarea proiectului, după care vor fi analizați indicatorii tehnico-economici. Ca soluție tehnică luată în calcul este realizarea unui nou viaduct, al patrulea de acest tip de pe DN 29 D. Abia după realizarea acestor drumuri și a autostrăzilor A7 (Autostrada Moldovei ) și A 14 (Autostrada Nordului) se va putea vorbi despre conectivitate în proiectele de infrastructură.

 

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
ninsoare ușoară
1.1 ° C
1.6 °
-0 °
71 %
0.9kmh
100 %
vin
3 °
sâm
1 °
Dum
1 °
lun
4 °
mar
3 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Multă lume încă nu s-a hotărât cu cine votează. O fi din cauza ofertei bogate.

EDITORIAL

Cu stupoare constatăm în aceste zile că în mizerabila „Ciorbă” (am făcut referire la Vladimir Ciorbă, soțul pesedistei Laura Vicol, unul din creierele acestei...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...