Urmare articolului publicat de dvs. pe site https://www.monitorulbt.ro/national/2024/02/18/de-ce a cumparat cfr locomotive-frantuzesti cu 93 milioane de-euro bucata in-timp-ce o-locomotiva romaneasca e-de trei-ori mai ieftina/ în data de 18 februarie 2024 prin prezenta vă somăm să publicați o dezminţire, în aceleași condiţii în care a apărut articolul mai sus menţionat, deoarece informaţiile pe care le aţi publicat sunt eronate și aduc atingere imaginii şi notorietății Autorităţii Feroviare Române AFER.
Prin prezenta vă informăm faptul că, redactorul Raluca Panţiru au făcut o mare confuzie între Autoritatea Feroviară Română AFER și Autoritatea de Reformă Feroviară, deoarece AFER nu comandă şi nici nu cumpără material rulant.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară a fost înfiinţată în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.62/2016, cu modificările şi completările ulterioare, ca instituţie publică, cu personalitate juridică, finanțată integra! de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu preluarea activităţilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. d) si e) şi atribuţiilor corespunzătoare acestora din cadrul aparatului propriu al Ministerului Transporturitor și Infrastructurii.
Prin Hotarârea Guvernului nr.98/02.03.2017 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Reformă Feroviară şi pentru modificarea şi completarea Hotarârii Guvernului nr.21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare, a fost aprobată organizarea şi functionarea autorităţii.
A.R.F. a fost înfiinţată pentru a desfăşura o serie de categorii de activităţi, între care se regăsesc şi achiziţionarea, potrivit prevederilor legale în vigoare, de material rulant, destinat predării către operatori, în condiţiile art. 7, pentru prestarea serviciilor publice de transport feroviar public de călători pe bază de proceduri aprobate prin ordin al
ministrului transporturilor și infrastructurii, care se fundamentează pe criterii de transparenţă şi eficienţă, care să asigure o piaţă competitivă în domeniul transportului feroviar public de călători;
Având în vedere cele de mai sus, vă somăm să publicaţi în aceleași condiții, prezenta dezminţire, în caz contrar fiind nevoiți să formulăm acțiune în temeiul art. 1349 Cod Civil, pentru recuperarea prejudiciilor de imagine săvârşite prin publicarea unui articol care conține afirmaţii neadevărate.