Compania Naţională „Poşta Română” (CNPR) a implementat, începând de vineri, 16 februarie, în 46 de oficii din ţară, un sistem electronic adresat persoanelor cu dizabilități de vedere și de auz.
Sistemul Step-Hear constă într-o aplicaţie care se descarcă gratuit de pe AppStore şi Google Play în telefonul mobil şi care, în momentul în care se interconectează cu senzorii instalaţi în oficiul poştal, va comunica un mesaj audio pre-înregistrat care conţine toate informaţiile necesare deplasării şi accesibilităţii clienţilor.
Printre oficiile unde a fost implementat acest sistem se numără şi Oficiul Poştal 1 din Botoşani. Dumitru Văcălie, membru al Asociației Nevăzătorilor, a fost primul care a testat programul în municipiu. ,,Înainte cu 50 de metri de a ajunge la poștă telefonul vibrează și când ajungi în fața ușii se aude sunetul pe telefon”, a spus acesta.
Proiect implementat cu sprijinul Asociaţiei Nevăzătorilor din România
Proiectul a fost implementat la nivel naţional cu sprijinul Asociaţiei Nevăzătorilor din România. „La ora actuală, în România, sunt aproximativ 90.000 de persoane cu deficienţe de vedere şi nevăzătoare. Un număr semnificativ dintre aceştia fac parte din familia noastră de aproximativ 8 milioane de clienţi, fiecare dintre ei fiind important pentru noi. Prin tehnologia implementată în cele 47 de oficii poştale, Poşta Română este una dintre puţinele companii care oferă posibilitatea clienţilor cu aceste deficienţe să beneficieze de facilităţile care oferă un grad crescut de independenţă privind accesul la serviciile poştale”, potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale „Poşta Română”.
Pe data de 13 aprilie 2023, în cadrul unui proiect-pilot de sprijin al clienţilor nevăzători, instituţia a adaptat primul oficiu poştal, astfel încât, atunci când o persoană cu deficienţe de vedere îi trece pragul, să obţină cu uşurinţă informaţiile necesare deplasării în interiorul oficiului şi accesării serviciilor poştale, fără a avea nevoie de un însoţitor.
– Mădălina MIHAI, reporter în cadrul redacţiei BUZZ