Guvernul României a adoptat o ordonanță care îi vizează pe cei care primesc ajutorul de încălzire. Sumele de bani rămase neutilizate pot fi încasate în numerar.
Executivul a adoptat, joi, 25 ianuarie, ordonanţa pentru completarea art. XLVIII din ordonanţa de urgenţă a Guvernului 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, precum şi pentru instituirea unor măsuri în domeniul gestionării fondurilor europene. O prevedere a acestei Ordonanțe se referă la cei care primesc sprijin pentru încălzire, anunță Antena 3.
Astfel, cei care nu au utilizat integral sumele de pe cardul de energie valabil pentru procurarea de lemne de foc le vor putea încasa, în numerar, până la data de 31 martie 2024, la oficiile poştale, în termenul de valabilitate a cardurilor emise, pentru documentul/documentele justificativ/justificative emis/emise până la data de 15 martie 2024, conform sursei citate.
Unde poți plăti
În prezent, cardul de energie este valabil până la data de 31 martie 2024, potrivit unui anunț recent făcut de Poșta Română.
„Poți folosi cardul de energie până la 31 martie 2024. Plătești cu el facturile la energie electrică și termică în regim centralizat, gaze, butelie, lemn de foc, rumeguş, cărbune și orice alte materiale de încălzire care pot fi folosite pentru locuințe”, a informat Poșta Română. Beneficiarii pot plăti facturi curente sau restante, doar pentru locul de consum de la domiciliul beneficiarului. Cu un card se pot face mai multe plăți către mai mulți furnizori, până la epuizarea sumei.
Pentru plata facturilor cu cardul de energie, poți folosi una dintre următoarele metode:
– la orice subunitate a Poștei Române;
– la poștașul care a sosit la domiciliul beneficiarului;
– online, pe site-ul Poștei Române, accesând link-ul: https://www.posta-romana.ro/sprijin-pentru-romania.html
Salvezi timp, având următoarele documente:
• Cardul de energie (primit prin Poșta Română);
• Actul de identitate al beneficiarului (sau document de împuternicire, care poate fi și olograf, în cazul beneficiarilor care nu se pot deplasa, și actul de identitate al împuternicitului și al beneficiarului);
• Factura (curentă sau restantă) ori alt document justificativ (înștiințare de plată din partea furnizorului SAU certificat de validare a datoriei din partea asociației de proprietari/locatari, în cazul plății încălzirii în sistem centralizat de termoficare).