Această săptămână a fost dedicată și activităților de prevenție a comportamentelor deviante în rândul elevilor din cadrul a două instituții de învățământ botoșănene.
Astfel, psihologii Adrian și Lorena, din cadrul Penitenciarului Botoșani, au răspuns prezent invitației consilierului școlar Adriana Docea și au luat parte la activitatea „Adolescență fără delincvență”, organizată în cadrul Liceului Pedagogic „Nicolae Iorga” Botoșani.
Nu au fost singuri, ci au avut alături două persoane custodiate de instituție, doritori să împărtășească elevilor prezenți „povestea vieții lor” și să ofere detalii cu privire la stilul de viață adoptat, care i-a determinat să săvârșească fapte contrare legii, din sfera actelor de violență și trafic de persoane.
„De multe ori ne așteptăm ca un simplu îndemn oferit copilului, de genul „Nu face X, pentru că nu este bine!”, să producă un ecou în conștiința și reacțiile acestuia. Tot de atâtea ori observăm faptul că, în lipsa exemplului concret, acest lucru nu se mai produce.
Din acest motiv, avem încrederea că mărturiile expuse și tabloul consecințelor acestor alegeri (privarea de libertate, îndepărtarea de familie, consecințele asupra victimelor), vor constitui puncte de referință pentru viitoarele alegeri ale tinerilor prezenți la activitate”, au transmis aceștia.
Discuții despre fenomenul Bullying
Un alt fenomen, la fel de real și tot mai prezent în rândul elevilor, cu consecințe în plan emoțional și comportamental, îl reprezintă bullyingul. Conștientizând amploarea acestui fenomen, profesoarele Raluca Pînzariu și Aprotosoaie Claudia, alături de consilierul școlar Buțerchi Steliana-Bianca, au lansat invitația de a participa la activitatea „Code of good manners – no bullying in my school”, organizată în cadrul Școlii Gimnaziale Nr. 1 Cătămărăști-Deal.
Sub atenta coordonare a celor două doamne, reprezentanții Penitenciarului au fost întâmpinați de 70 de copilași curioși și activi, pregătiți să adreseze dintre cele mai îndrăznețe întrebări.
„Am discutat cu mare interes despre efectele bullyingului și despre modalitățile de acțiune atunci când acesta se manifestă. În spirul unui angajament reciproc și ferm pentru respect, înțelegere și prietenie, în cadrul activității s-a conturat Regulamentul anti-bullying, la care au contribuit toți cei prezenți.
La fel de valoroase au fost și informațiile transmise cu privire la comportamentele ce pot reprezenta fapte antisociale și consecințele acestora.
Suntem convinși de faptul că școala reprezintă deopotrivă mediul în care se depun eforturi pentru a obține performanțele academice, dar și cadrul ideal pentru dezvoltarea socio-emoțională a elevilor, iar împreună putem contribui la creșterea armonioasă și corectă a adultului de mâine!”, au mai transmis reprezentații instituției botoșănene.