spot_img
duminică, noiembrie 24, 2024
HomeLocal BTAmbulanţă chemată de pe holul spitalului. O femeie a cerut ajutor disperat...

Ambulanţă chemată de pe holul spitalului. O femeie a cerut ajutor disperat pentru tatăl său (video)

Caz şocant în Policlinica spitalului. O femeie venită cu tatăl la un consult în Ambulatoriul de specialitate al Spitalului Județean de Urgenţă (SJU) a ajuns să sune la 112, reclamând că nimeni nu o bagă în seamă.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Femeia venise cu o zi înainte la Urgențe, cu tatăl ei, în vârstă de 80 de ani. Bătrânul ar fi avut o serie de probleme neurologice grave, iar medicii din Urgențe l-au consultat, dar i-au spus femeii că acesta nu reprezenta o urgenţă şi ar trebui consultat de un medic specialist neurolog în Policlinică.

Bătrânul a primit o reţetă şi a fost luat acasă de femeie, urmând să revină în policlinică în ziua următoare. Acest lucru s-a şi întâmplat, doar că pacientul nu a mai luat o trimitere de la medicul de familie, crezând că cea de la Urgențe era suficientă. Fără documentul de la medicul de familie, însă, bătrânul nu putea fi consultat la cabinetul de neurologie. Chiar şi cu trimitere, însă, programările pentru această specializare sunt deja epuizate până în luna ianuarie.

„Îi spuneau că nu este treaba lor”

Aşteptând câteva ore pe hol în timp ce fiica încerca să rezolve problema în vreun fel, tatăl a început să se simtă tot mai rău. Speriată, femeia a încercat să îl ducă din nou în Urgențe, însă bătrânul nu mai putea merge. Fiind la etajul unu în policlinică, fără lift, femeia a mers la cabinetele medicale pentru a ruga să i se împrumute un căruţ cu rotile, pentru a încerca să îşi ducă tatăl până la Urgențe.

În mod şocant, însă, femeia s-a lovit de refuzul tuturor. „Îi spuneau că nu este treaba lor şi că nu îi pot da un căruţ, pentru că au şi ei pacienți de transportat”, a povestit un martor la întreaga întâmplare.

Ajutor refuzat şi în Urgenţe

Femeia şi-a păstrat calmul şi a rugat un alt pacient din sala de aşteptare să îi supravegheze puţin tatăl. Ulterior a mers în Urgențe, unde ştia că sunt cărucioare şi a cerut unul pentru a-şi putea aduce tatăl, spunând că acesta se simţea tot mai rău. Doar că s-a lovit din nou de un refuz, pe motivul că nu se pot împrumuta cărucioarele unor persoane străine.

Deznădăjduită, aceasta a revenit alături de tatăl ei, care continua să se simtă tot mai rău. „A încercat din nou în cabinetul de neurologie. I s-a spus că mai bine este să meargă în Urgenţe, dacă starea tatălui s-a degradat”, a explicat un martor.

Apel disperat la 112

Disperată, femeia a pus mâna pe telefon şi a sunat la 112. Dispecerii au rămas fără replică în momentul în care au auzit solicitarea făcută de femeie. „Apelanta a solicitat ajutor din cadrul unei unităţi sanitare, pentru a trasporta un pacient în interiorul aceleiaşi untăţi”, a precizat un dispecer. Deşi solicitarea era una extrem de ciudată, disperarea femeii i-a făcut pe cei de la 112 să îi dea legătura la Ambulanţă.

A fost nevoie apoi de o serie de telefoane şi de intervenţia managerului spitalului, pentru ca lucrurile să revină la normalitate. Fiind vorba despre un apel venit din interiorul unei unităţi sanitare, cei de la Ambulanţă nu puteau dirija o ambulanţă în Policlinică. Directorul medical al Serviciului Județean de Ambulanţă a sunat, însă, la managerul spitalului.

La rândul lui, acesta a discutat cu director medical, fiind trimis un infirmier cu un cărucior din Urgențe.

„Vom discuta şi cu personalul din acea zi”

În scurt timp, pe holul din ambulatoriu au ajuns şi directorul medical al spitalului şi asistentul şef al ambulatoriului. Cei doi au discutat cu fiica pacientului şi au încercat să afle varianta problemei prezentată de ea. Între timp tatăl femeii a fost preluat de cei de la Urgențe pentru un nou consult de specialitate.

Acum conducerea unităţii sanitare încearcă să stabileacă exact dacă atitudinea personalului a fost una nepotrivită. „În doar câteva minute s-a rezolvat toată situaţia. S-a deplasat domnul director medical şi a stat de vorbă cu ruda pacientului, şi acesta a fost dus la Urgențe. Nu ştiu exact care a fost motivul acelei persoane pentru a suna la 112. Dacă avea o problemă, uşa managerului este tot timpul deschisă. Împreună cu directorul medical vom discuta şi cu personalul din acea zi şi vom vedea şi versiunea acestora. Din câte am înţeles, pacientul nu avea o trimitere de la medicul de familie către Ambulatoriul de specialitate. Fusese în Urgențe, cu o zi înainte, de unde avea un tratament prescris de către un medic primar. Este important de ştiut că pacienții trebuie să aibă trimitere de la medicul de familie şi cardul de sănătate când se prezintă în Ambulator”, a precizat medicul Monica Adăscăliţei, managerul SJU Mavrmati.

Aceasta a mai precizat că în perioada următoare se vor face demersuri pentru a se creşte numărul turelor de medici disponibili în ambulator pe mai multe specialităţi deficitare şi pentru ca în acest fel mai mulţi botoşăneni să poată fi trataţi.

Din nefericire, cazul nu este singular. În luna martie o femeie a sunat la 112 de pe patul de spital. 

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer fragmentat
3.6 ° C
3.6 °
3.6 °
92 %
1.7kmh
66 %
Dum
4 °
lun
4 °
mar
4 °
mie
6 °
joi
7 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Având în vedere că se apropie sărbătorile, s-au montat semne și pentru musafiri.

EDITORIAL

La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...