Testele finale realizate de reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pe viaductele de pe drumul național 29 D Botoșani – Ștefănești vor continua și astăzi. Anunțul a fost făcut de reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, care au precizat că încercările vor continua pe viaductul 2 (km 8+800 – km 9+650), de la ieșirea din Stăuceni, și pe viaductul 3 (km 28+815 – km 29+000, din localitatea Drislea.
„Încercările se efectuează în intervalul 9 – 16, cu închiderea temporară a traficului în reprize a câte 20 de minute fiecare, pentru efectuarea măsurătorilor necesare. În acest sens, pentru evitarea timpilor de așteptare, recomandarea pentru conducătorii auto este de a folosi rutele alternative avute la dispoziție. Vă mulțumim pentru înțelegere”, se menționează în anunțul făcut de cei de la DRDP Iași.
Încercările finale au debutat joi, pe 17 august a.c., cu o serie de testări făcute pe viaductul 1 de la intrarea în Stăuceni. Mai multe camioane au ocupat concomitent diverse secțiuni din viaduct, pe ambele sensuri de mers, pentru ca drumarii să verifice dacă această construcție rezistă la sarcina la care a fost proiectată. Testele se fac înainte de deschiderea circulației, pentru a se descoperi din timp dacă există sau nu deficiențe. În intervalele de timp în care se fac încercările, circulația pe drumul DN 29D este blocată.
Lucrări pe o lungime de peste 42 de kilometri
Lucrările de modernizare a DN 29D Botoșani-Ștefănești au vizat o lungime totală de peste 42 de kilometri, șoseaua fiind lărgită la 9 metri. Ea va avea două benzi cu o lățime de 3,5 metri și două acostamente cu lățimea de 1 metru. Potrivit proiectului, au fost executate șanțuri și rigole betonate, rigole carosabile în lungime aproximativ de 62 de kilometri, 29 de podețe, dintre care 24 podețe noi și 5 reabilitate.
Modernizarea a presupus și reabilitarea a trei poduri vechi, construirea a cinci poduri noi, realizarea a trei viaducte, dar și ziduri de sprijin pe o lungime totală de 100 metri liniari. A fost realizată și o trecere la nivel cu calea ferata, dar și aproape 4 kilometri de drenuri, 1,2 kilometri de trotuare în localități și 8 refugii tehnice. Lucrările sunt aproape finalizate, iar în prezent se lucrează la execuția de marcaje rutiere, montarea de console pentru indicatoare de orientare, racordarea stâlpilor de iluminat de pe viaducte la rețeaua locală de energie electrică și finisaje diverse.
Lucrări în valoare de aproape 50 de milioane de euro
Lucrările de modernizare au fost executate de asocierea de firme Autotehnorom SRL – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Regardios SA – Evalcons Tech SRL. Contractul a fost semnat pe 29 martie 2021, iar perioada de garanție va fi de 7 ani de la data recepției. În final, modernizarea drumului va costa în total aproape 50 de milioane de euro. Doar că, o porțiune din șosea de circa 3 kilometri, aflată în zona cunoscută sub denumirea de Dealu Mare, nu a fost cuprinsă în proiect.