Zeci de călători, printre care şi o mulţime de botoşăneni, aşteaptă în gări de-a lungul traseului unuia dintre cele mai importante trenuri ale CFR. Nimeni nu le dă explicaţii celor câteva zeci de călători care aşteaptă în gări în miez de noapte.
Este vorba despre trenul Timișoara-Iași IRN 1765 (InteRegio de Noapte). Acesta ar fi trebuit să ajungă în gara din Cluj Napoca la ora 22:13. Cei aproape 80 de călători au aşteptat deja mai bine de 90 de minute şi nimeni nu le spunea nimic, la miezul nopţii. În aplicaţia CFR acesta figurează cu o întârziere de 180 de minute. „Trebuia să ajungă la ora 22:13 și va ajunge cel mai probabil pe la ora unu și ceva dimineaţa. CFR nu a oferit nicio explicație. Oamenii stau pe băncile de pe peroane, dorm prin sălile de așteptare, nimeni nu știe de ce, când va ajunge trenul și când va pleca spre Iași”, a spus un botoşănean.
Deşi în aplicaţie apare întârziere de 183 de minute, în gară aceasta este de doar 120. Cu toate acestea angajaţii CFR nu fac decât să ridice din umeri.
Iritaţi, mai mulţi călători se interesau deja cum pot să solicite despăgubiri.
Cum se pot obţine despăgubiri de la CFR pentru o întârziere de tren
Conform site-ului cfrcalatori.ro, puteţi primi o despăgubire dacă trenul are o întârziere. Aceasta este echivalentă cu 25% din preţul de transport dacă întârzierea este mai mare de 60 de minute sau mai mult. În cazul în care întârzierea este mai mare de 120 de minute sau mai mult, atunci călătorii au dreptul la o despăgubire de 50% din preţul de transport.
Pentru a obţine o despăgubire de la CFR, dacă trenul a întârziat, va fi nevoie să completaţi acest formular. De asemenea, va fi nevoie să anexaţi şi originalul biletului, precum şi rezervarea.
Formularul trebuie trimis sau predat în termen de două luni de la călătorie. După ce cererea a fost verificată, veţi primi un voucher pe care îl puteţi valorifica în momentul în care veţi cumpăra alte bilete de tren. Bineînteles, puteţi face și o cerere pentru a primi bani.
Formularul va contine date precum numele, prenumele, adresa, CNP-ul, numarul de telefon sau data nasterii. De asemenea, va trebui sa stii numarul trenului, data calatoriei si cat timp a intarziat trenul.