Inspectorii Registrului Auto Român (RAR) au implementat o soluție rapidă de rezolvare a litigiilor dintre operatorii economici din piața auto și petenții nemulțumiți de prestarea serviciilor.
Deoarece interesul principal al unui petent este acela de a rezolva o situație care a stat la baza reclamației, RAR propune o modalitate alternativă de soluționare a litigiilor cu operatorii economici autorizați tehnic RAR, care poate salva tuturor timp și resurse. Iar această metodă se bazează pe conciliere. Prin urmare, înainte ca inspectorii RAR să meargă în control și să gestioneze cazul sesizat (n.r. – situație care necesită mai mult timp) echipele RAR din Departamentul Supraveghere de Piață pot ajuta în a media rapid litigiul dintre petent și reclamat. „O soluție eficientă și aplicată care salvează tuturor timpul și resursele de orice fel”, cred reprezentanții RAR.
Din acest motiv, începând de astăzi, cei nemulțumiți pot accesa site-ul www.rarom.ro, iar la secțiunea „petiții și reclamații operatori economici” pot opta pentru conciliere. Dacă se preferă varianta amiabilă, atunci semnatarul reclamației trebuie să bifere căsuța – „Da, vreau conciliere!„ și inspectorii RAR vor acționa în cel mai scurt timp. „RAR va contacta părțile implicate și va media litigiul, astfel încât să se găsească și să se implementeze cea mai bună soluție de rezolvare a problemei. Soluția menționată poate fi aplicată pentru orice persoană sau entitate care reclamă la RAR nereguli care privesc activitățile din piața auto ce țin de reparații și care, sub o formă sau alta, au încălcat legea”, au precizat reprezentanții RAR.