spot_img
sâmbătă, noiembrie 23, 2024
HomeLocal BTMetode didactice inovative învățate de laurieni la Praga

Metode didactice inovative învățate de laurieni la Praga

Ȋn perioada 01.05.2023-05.05.2023, două cadre didactice de la Colegiul Național                              A. T. Laurian” din Botoșani,profesor Pricope Mihaela-Liliana și profesor Dediu Maria –Magdalena,  au participat la cursulGoing Digital in an Innovative Classroom”, desfășurat în Praga, la Centrul de formare pentru profesori „ITC International Training Center”. Acest curs a fost finanţat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin Programul Erasmus+, în cadrul proiectului de Acreditare, Educaţie şcolară, acţiunea cheie 1, mobilităţi, nr. 2022-1-RO01-KA121/KA122-SCH-000061732, implementat de Colegiul Național „A. T. Laurian”.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

La curs au participat profesori din Italia, Spania, Portugalia, Grecia, Polonia, Lituania și România. Cursul a avut o durată de 21 de ore și a fost structurat pe 10 module, care au inclus atât elemente de teorie, cât și elemente practice, aplicative. Datorită diversității naționalității participanților, schimbul de experiență a fost autentic, complex, antrenant, iar lucrul pe echipe a fost motivant și provocator.

Temele abordate au fost : Competențele secolului XXI, Gamificarea în clasă, Utilizarea jocurilor pentru a facilita învățarea, Dezvoltarea gândirii critice și creative prin jocuri, Jocurile outdoor pentru învățarea activă, Utilizarea codurilor QR, Strategii modernepentru planificarea lecțiilor, Instrumente pentru crearea site-uri-lor  etc. S-au organizat, de asemenea, ateliere de lucru. Principalul  obiectiv al cursului a fost îmbunătățirea și eficientizarea  procesului educațional, prin metode noi, moderne, care  stimulează și încurajează gândirea critică și creativă, capabilă să conducă la  rezolvarea problemelor și luarea deciziilor, în mod asumat. Cursul și-a propus și dobândirea de abilități în vederea creării unei atmosfere propice cultivării creativității, a originalității și a libertății imaginației, în rândul elevilor. S-au oferit soluții inovative pentru obținerea de noi tehnici de predare la clasele heterogene, în care este necesar să se creeze un suport solid pentru a facilita accesul la învățare. Ȋn acest sens, s-au prezentat metode care folosesc joaca și jocurile pentru sporirea interesului elevilor și transmiterea cunoștințelor, s-au făcut demostrații, atât cu ajutorul jocurilor „indoor”, cât și în cadrul jocurilor „outdoor”, dar și a codurilor QR. De asemenea, s-au prezentat numeroase site-uri și platforme care ajută la elaborarea unor strategii moderne, interesante, pentru o bună organizare a unei lecții, s-au exersat instrumentele necesare pentru diverse tipuri de prezentări, pentru elaborarea testelor, pentru conceperea unor conținuturi captivante și utile. Profesorii participanți și-au dezvoltat noi competențe la nivel de cunoștințe (A ȘTI), aptitudini (A FACE), atitudini (A FI), pe care urmează să le inoculeze elevilor în activitățile și orele desfășurate cu elevii.    

Tot acest demers are în centrul său interesul major pentruorientarea și optimizarea predării și a determinării unei atitudini pozitive față de învățare, având în prim plan dezvoltarea competențelor digitale, de utilizare a tehnologiei informației ca instrument de învățare și cunoaștere, a competențelor sociale, a competențelor de comunicare, a celor de conștientizare și exprimare personală, pornind de la ipoteza că motivarea elevilor într-o manieră autentică, captarea atenției acestora într-un mod adecvat, folosirea metodelor și a instrumentelor potrivite, conform particularităților regăsite în cadrul unei clase, pot conduce la amplificarea potențialului de predare-învățare-evaluare.

Acest proiect  este finanțat cu sprijinul Comisiei Europene, prin programul Erasmus+, Acțiunea cheie 1, Mobilități, Educație școlară, Acreditare. Această publicație / comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorilor și Comisia Europeană nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informațiilor pe care le conține.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer acoperit de nori
1.7 ° C
1.7 °
1.6 °
95 %
2.7kmh
100 %
sâm
2 °
Dum
1 °
lun
4 °
mar
4 °
mie
4 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Multă lume încă nu s-a hotărât cu cine votează. O fi din cauza ofertei bogate.

EDITORIAL

Cu stupoare constatăm în aceste zile că în mizerabila „Ciorbă” (am făcut referire la Vladimir Ciorbă, soțul pesedistei Laura Vicol, unul din creierele acestei...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...