Compania Termoplast, din localitatea Roman, a fost construită pe valorile unui business de familie, iar în prezent are o cifră de afaceri de aproape de 20 milioane de euro. Aproximativ 70 la sută din producție este exportată în Europa de Vest, purtând eticheta „Fabricat în România”.
Prim-ministrul Guvernului României, Nicolae Ciucă, însoțit de o serie de oficialități locale și centrale, a efectuat o vizită la sediul companiei Termoplast, firmă înființată în anul 1991, cu peste 220 de angajați.
Premierul a făcut un tur al fabricii și a avut ocazia de a vedea noua unitate de producție geam termoizolator a fabricii, cu linii automatizate, care permit dublarea capacității de producție.
„Am ales să vizitez această companie pentru că aici văd viitorul”, a spus premierul Nicolae Ciucă. Premierul a apreciat în mod special faptul că toate etichetele produselor Termoplast poartă marca „Made in Romania”, mai ales că 70 la sută din ferestrele și ușile care ies pe poarta fabricii din Roman merg la export, în țări din Europa de Vest.
Prim ministrul a avut o întrevedere și cu echipa de management a fabricii, care i-a descris planurile investiționale pe termen mediu, în valoare de peste 5 milioane de euro. „Pentru noi este o onoare să primim vizita premierului Nicolae Ciucă, ca o reflectare a efortului de peste 30 de ani de a construi o companie solidă, bazată pe valori etice și de business sustenabile. Ne bucurăm să fim recunoscuți drept un producător responsabil, care nu face rabat la calitate. Pentru noi, cel mai important este să producem în continuare tâmplărie la cel mai înalt nivel de calitate tehnic și estetic, să creștem și să ne dezvoltăm în mod echilibrat”, a precizat Cătălin Neculai, CEO Termoplast.
Reprezentanții companiei au oferit de asemenea detalii privind strategia de dezvoltare a companiei în perioada următoare.
„În funcție de rezultatele financiare, strategia de extindere presupune recepționarea de noi linii de producție în 2023, ce ne vor permite creșterea cu 35% a actualei capacități de producție PVC. Urmează construirea unei noi hale de producție, de 7.000 de metri pătrați, pe o platforma învecinată, achiziționată recent. Analizăm atent fondurile europene, respectiv ajutoarele de stat pentru planurile de extindere pe termen mediu”, a precizat și Daniela Neculai, director executiv Termoplast.
Compania Termoplast este producător complet de tâmplărie și are peste 300 de parteneri în toată Europa. Unitatea dispune de 9.000 de metri pătrați spații de producție și 40.000 metri pătrați de teren logistică.
Cifra de afaceri a companiei estimată pentru acest an este de 22 milioane de euro, în creștere cu 38 la sută față de 2022. Obiectivul principal al firmei este extinderea și consolidarea rețelei de parteneri în Europa și atingerea unei cifre de afaceri de 30 milioane de euro în 2025.