joi, decembrie 26, 2024
AcasăLocal BTCONSTRUIM ÎMPREUNĂ! - DRUMURI BOTOȘĂNENE

CONSTRUIM ÎMPREUNĂ! – DRUMURI BOTOȘĂNENE

♦ Harta investițiilor în rețeaua de drumuri naționale a județului Botoșani

♦ Ce urmează? Investițiile în drumurile naționale trebuie să continue!

Cristian Achiței, senator: ”Modernizarea rețelei de drumuri naționale de pe raza județului nostru și asigurarea unui nivel ridicat de siguranță a circulației se află în centrul preocupărilor mele ca reprezentant al botoșănenilor în Parlamentul României”.

 Valoare istorică a investițiilor în drumurile naționale botoșănene

 Așa cum se poate vedea cu ușurință în harta alăturată, numărul investițiilor aflate la această dată în diferite stadii de realizare în infrastructura de drumuri naționale botoșăneană este însemnat. Valoarea însumată a acestor proiecte este, de asemenea, una istorică. Este singura cale prin care putem contribui la creșterea nivelului de trai al botoșănenilor într-un timp relativ scurt, atât prin posibilitatea de a circula în condiții foarte bune, cât și prin realizarea condițiilor necesare pentru atragerea de investiții masive în economia județului. Iar o economie puternică înseamnă venituri mai mari pentru angajați și locuri de muncă mai numeroase și mai bine plătite pentru botoșăneni.


Redirecționează 20% din impozitul pe profit al companiei.

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat.

Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro

*Baza legală poate fi consultată AICI.


Racordare la rețeaua de autostrăzi

 Racordarea județului la rețeaua de autostrăzi a României nu mai este în prezent doar un vis frumos. În doar câțiva ani, Botoșaniul va fi conectat cu ușurință la marile orașe ale României prin intermediul Autostrăzii A7 București-Siret, la care vom avea acces pe noul drum de mare viteză Botoșani-Suceava.

Sintagma peiorativă atribuită zeci și zeci de ani Botoșaniului, de ”loc unde se agață harta-n cui”, este transformată în acești ani, sub ochii noștri și cu contribuția noastră, într-un avantaj major: acela al devenirii unui punct de tranzit extrem de important către Ucraina și Republica Moldova, două țări din ce în ce mai apropiate de structurile europene și euro-atlantice.

Punerea în valoare a punctelor de trecere a frontierei (PTF) de la Stânca, Rădăuți Prut și Racovăț se realizează în această perioadă pe numeroase paliere: modernizarea PTF Rădăuți Prut și Racovăț, construirea unui pod nou peste râul Prut la Stânca, preluarea unora dintre drumurile județene din nordul județului de către CNAIR și transformarea lor în drumuri naționale, care sunt supuse unui proces accelerat de modernizare. Chiar și construirea variantelor ocolitoare ale celor două municipii din județul nostru se subscrie acestui efort de a face tranzitarea județului cât mai comodă pentru marii transportatori. În cazul municipiului Botoșani va fi necesară în cel mai scurt timp prelungirea variantei ocolitoare cu un tronson care să lege DN 28B de DN 29D.

Modernizarea drumurilor naționale

Așa cum bine știți, două dintre cele mai importante drumuri naționale ale județului, DN 28B Botoșani-Tg. Frumos și DN 29D Botoșani-Ștefănești, sunt în prezent în plin proces de modernizare.

Cristian Achiței, senator: ”Pentru tronsonul de 2,5 km de la mijlocul Drumului Național Botoșani-Ștefănești am reușit să obțin, ca urmare a întrebărilor și interpelărilor succesive adresate ministrului Transporturilor, atribuirea prin licitație publică a realizării studiului de fezabilitate”.

Pe harta alăturată puteți vedea și stadiul în care se află investițiile pe celelalte drumuri naționale ale județului, unele deja expertizate sau chiar cu importante lucrări de modernizare sau reabilitare aprobate. Ieșirea din municipiul Botoșani spre Dorohoi va fi lărgită la patru benzi de circulație până la intersecția spre Ipotești.

Poduri și podețe noi sau reabilitate

Cristian Achiței, senator: ”Nu mai puțin de șapte poduri și podețe botoșănene vor fi reabilitate sau înlocuite cu poduri și podețe noi, ca urmare a expertizelor care au demonstrat starea critică în care se află, asupra cărora am atras atenția nu doar la Ministerul Transporturilor, ci și printr-o declarație politică în Parlamentul României”.

Acestor șapte poduri și podețe, marcate pe hartă, le putem adăuga și podul nou peste râul Siret care va fi realizat în zona localității Vf. Câmpului, precum și, desigur, podul nou peste râul Prut despre care am amintit, de la Stânca.

Eliminarea ”punctelor negre”

Siguranța circulației este importantă nu doar prin construirea de poduri și podețe noi, ci și prin securizarea segmentelor de drum în care istoric s-au înregistrat numeroase accidente rutiere.

Cristian Achiței, senator: ”Așa-zisele ”puncte negre”, a căror eliminare se poate face cu fonduri europene asigurate prin PNRR, au stat în atenția mea ca reprezentant al botoșănenilor în Parlamentul României. În urma demersurilor oficiale întreprinse, cele două ”puncte negre” de pe drumurile naționale botoșănene, cel de la Roșiori și cel din zona Baisa-Mănăstirea Doamnei, urmează a fi eliminate, prin executarea de lucrări la drumurile din aceste zone”.

De asemenea, vor fi executate lucrări de consolidare și punere în siguranță a Drumului Național DN 29 în zona km. 50, după Popăuți.

Cristian Achiței, senator: Pentru binele nostru și mai ales pentru mai binele copiilor și nepoților noștri, avem nevoie de continuarea cel puțin în ritmul înregistrat în prezent a investițiilor în infrastructura de transport a județului. Este ceea ce urmăresc prin toată activitatea mea ca inginer de drumuri și senator de Botoșani, fiind convins că pot continua să las în urma mea investiții duse la bun sfârșit importante pentru toți botoșănenii și pentru multe generații de acum înainte.

 

Acest material reprezintă punctul de vedere al senatorului Cristian Achiței.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer acoperit de nori
1.1 ° C
1.1 °
0.5 °
89 %
2.2kmh
100 %
joi
2 °
vin
3 °
sâm
3 °
Dum
7 °
lun
6 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

Finanțatorul FC Botoșani arată direcția spre care se îndreaptă echipa.

EDITORIAL

Suntem în toiul Sărbătorilor de Iarnă și, pe undeva, se întrevăd niscaiva semne c-am fi pe drumul cel bun. Aparent, cel puțin. Nu, nu...

EPIGRAMA ZILEI

La-nceput a fost cuvântul Apoi strângerea de mână Dar le înghiți pământul Și-apăru ... țeapa română...   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...