spot_img
vineri, noiembrie 22, 2024
HomeNaționalMai multe mari companii au dispărut de la România TV după emisiunile...

Mai multe mari companii au dispărut de la România TV după emisiunile despre Iulia Marin

Derapajele grave înregistrate la postul de televiziune România TV după decesul jurnalistei Iulia Marin încep să producă efecte şi în ceea ce priveşte publicitatea pe care o primeşte postul.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Astfel, Pagina de Media scrie că unele companii au întrerupt publicitatea chiar după prima emisiune, din 19 aprilie, când la RTV s-a spus că „n-aș lăsa un om cu probleme psihice să lucreze la mine”. Apoi au urmat tot mai multe mărci care au dispărut din calupurile publicitare. Niciuna nu s-a întors până în acest moment. CNA a decis să amendeze România TV pentru discriminare la adresa persoanelor cu suferințe psihice.

Conform informațiilor de piață, mișcarea a venit din ambele sensuri: clienți care au cerut agențiilor să iasă imediat de pe România TV și agenții de publicitate care au sfătuit clienții că „riscul reputațional dacă rămân este foarte mare”.

Odată cu Vodafone, Zalando şi Player, despre care s-a știut până acum, Ariel, Fairy, Oral B, Lenor, Old Spice, Pantene şi Head & Shoulders au ieșit de pe România TV, scrie Pagina de Media. „Un mare retailer a avut ultimele spoturi pe 21 aprilie. Este vorba de reţeaua de magazine Penny”, adaugă sursa citată.

Mișcarea nu este nici pe departe generală. Există multe alte branduri în continuare pe România TV. „Iar pe 22 aprilie, data la care Victor Ciutacu a abordat a doua oară subiectul Iulia Marin, au fost şi ultimele difuzări de reclame pentru producătorul de mezeluri Caroli Foods şi pentru brandul de şerveţele de hârtie Pufina”.

Este cea mai mare mobilizare a publicității de la protestele publice din 2017, împotriva modificării legilor justiției. Surse din economie au explicat că, acum, procesul retragerii a venit după ce „mulți oameni din aceste companii au văzut ce se întâmplă și au reacționat”. Câteva mari agenții de publicitate s-au adăugat și ele mișcării.

Apel cu mii de semnături

Dispariţia acestor clienţi din publicitatea România TV vine într-o perioadă în care subiectul zilei ţine de avalanşa de reacţii după emisiunile lui Victor Ciutacu.

După emisiunile despre Iulia Marin, mii de semnatari, redacţii şi ONG-uri, dar şi Colegiul Medicilor, şi-au pus numele pe un apel care protestează împotriva discursului staţiei care „incită la ură şi discriminare faţă de persoanele cu probleme de sănătate mintală”. Demersul a fost semnat şi de redacţia „Monitorul de Botoşani”.

Amendă record dictată de CNA

Postul România TV a fost sancţionat de Consiliul Naţional al Audiovizualului în urma primelor două emisiuni în care a fost cometată moartea jurnalistei Iulia Maria.

CNA a dat o amendă de 100.000 de lei, adică 20.000 de euro. Propunerea a fost formulată de Monica Gubernat, membru CNA.

Jurnalista de la Libertatea, Iulia Marin, a murit săptămâna trecută la doar 32 de ani. Ziarista s-a luptat cu o suferință psihică diagnosticată și tratată ani de zile, timp în care Iulia a continuat să muncească, așa cum o fac milioane de femei și bărbați din România.

România TV a prezentat-o în felul următor: „Oamenii ăia sunt tulburați psihic, produceau materiale de presă. Pixul domnișoarei Marin e o armă. Care folosită cu ticăloșie poate distruge destine”.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer fragmentat
-0.6 ° C
-0.4 °
-1.7 °
80 %
0.5kmh
84 %
vin
4 °
sâm
2 °
Dum
2 °
lun
4 °
mar
3 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Multă lume încă nu s-a hotărât cu cine votează. O fi din cauza ofertei bogate.

EDITORIAL

Deși mai sunt puține zile până când vom merge la urne, interesul românilor pentru dezbaterile electorale tinde spre zero, iar asta ar trebui să...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...