spot_img
vineri, noiembrie 22, 2024
HomeLocal BTÎncepe Evaluarea Națională la clasa a II-a. Când are loc prima probă

Începe Evaluarea Națională la clasa a II-a. Când are loc prima probă

Evaluarea Națională la clasa a II-a începe în data de 9 mai, cu proba scrisă la Limba română, potrivit calendarului oficial.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

În aceeași zi este organizată și proba scrisă la Limba maternă. Proba de citit la Limba română are loc pe 10 mai, iar elevii de clasa a II-a vor susține proba la Matematică pe 11 mai.

Potrivit edupedu.ro, metodologia din 12 ianuarie 2016 este cea care stabilește cum se organizează și cum se desfășoară evaluările naţionale de la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a.

Timpul de lucru pentru fiecare evaluare națională, conform metodologiei, este după cum urmează:

    • de câte 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II;
    • de câte 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV;
    • de câte 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN VI;

Evaluările de la finalul claselor a II-a , a IV-a și a VI-a sunt elaborate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE). Testele pentru evaluarea națională au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale. Baremele de evaluare, precum şi alte informaţii referitoare la evaluare sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic, document-tip elaborat de CNEE, potrivit sursei citate.

Elevii vor susţine testele în sălile de clasă în care  îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit.

Structura subiectelor

La clasa a II-a, subiectele sunt structurate astfel, după cum este menționat în documentul de mai sus:

a) primul test vizează evaluarea competenţelor de producere a mesajelor scrise;
b) al doilea test vizează evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor citite;
c) al treilea test vizează evaluarea competenţelor de matematică.

Pentru clasa a IV-a, elevii care au urmat cursurile în limba română vor avea testele structurate astfel:

a) primul test vizează evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română;
b) al doilea test vizează evaluarea competenţelor de matematică.

La clasa a VI-a, testele elaborate sunt structurate astfel:

a) primul test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară “Limbă şi comunicare”;
b) al doilea test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară “Matematică şi Ştiinţe ale naturii”.

Rezultatele individuale obţinute la EN nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Aceste rezultate sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune; informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

Rezultatele individuale la EN II şi EN VI, cuprinse în fişele de evaluare, sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic şi de către colectivul de catedră din fiecare unitate şcolară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informaţii diagnostice şi prognostice în vederea orientării şi optimizării învăţării. Decizia privind elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului se ia coroborând rezultatele la EN cu datele şi observaţiile înregistrate de-a lungul parcursului educaţional al elevului.

Calendarul complet al Evaluărilor Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a

Evaluarea națională de la clasa a II-a:

Limba română scris — marți, 9 mai 2023
Limba maternă scris — marți, 9 mai 2023
Limba română citit — miercuri, 10 mai 2023
Limba maternă citit — miercuri, 10 mai 2023
Matematică — joi, 11 mai 2023
Limba română pentru minoritățile naționale, scris-citit — vineri, 12 mai 2023

Evaluarea națională de la clasa a IV-a:

Limba română — marți, 16 mai 2023
Matematică — miercuri, 17 mai 2023
Limba maternă — joi, 18 mai 2023

Evaluarea națională de la clasa a VI-a:

Limbă și comunicare — miercuri, 24 mai 2023
Matematică și Științe ale naturii — joi, 25 mai 2023

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer fragmentat
-0.6 ° C
-0.4 °
-1.7 °
80 %
0.5kmh
84 %
vin
4 °
sâm
2 °
Dum
2 °
lun
4 °
mar
3 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Multă lume încă nu s-a hotărât cu cine votează. O fi din cauza ofertei bogate.

EDITORIAL

Cu stupoare constatăm în aceste zile că în mizerabila „Ciorbă” (am făcut referire la Vladimir Ciorbă, soțul pesedistei Laura Vicol, unul din creierele acestei...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...