joi, ianuarie 16, 2025
AcasăSportFerrari ameninţă cu părăsirea Formulei 1

Ferrari ameninţă cu părăsirea Formulei 1

Reprezentanţii celui mai titrat nume din competiţie sunt nemulţumiţi de schimbările pe care intenţionează să le facă noul proprietar al Marelui Circ.

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

 

Ferrari ar putea să renunţe la a mai participa în Campionatul Mondial de Formula 1 după 2020 dacă noii proprietari ai competiţiei o vor conduce într-o direcţie contrară intereselor scuderiei, a declarat preşedintele companiei, Sergio Marchionne. Acesta a spus că în timp ce el a sprijinit reducerea costurilor, au existat alte subiecte strategice care ar putea forţa compania Ferrari să ia în considerare o altă strategie.

„Liberty are câteva bune intenţii, una fiind reducerea costurilor pentru echipe. Dar sunt şi lucruri cu care nu suntem de acord. Unul este legat de faptul că unicitatea sistemului de propulsie nu va fi un factor distinctiv pentru participanţi. Nu aş încuviinţa ca asta să se întâmple. Formula 1 a făcut parte din ADN-ul nostru chiar din ziua în care am apărut. Vom fi obligaţi să luăm anumite decizii dacă vedem că sportul o ia într-o altă direcţie din 2021. Dacă schimbăm regulile astfel încât să devină de nerecunoscut atunci nu mai vreau să mă joc. Dacă nu vedem circumstanţe care să fie benefice pentru marcă, pentru piaţă… Ferrari nu va juca”, a spus Marchionne.

Întrebat cum s-ar simţi dacă ar deveni preşedintele executiv care ar scoate Ferrari din Formula 1, Marchionne a spus că ar lucra la o strategie alternativă.

Ferrari este singura echipă, şi cea mai de succes, care a participat la toate cursele de F1 de la debutul competiţiilor, în 1950. A ajuns la 228 curse câştigate, 15 titluri la piloţi şi 16 la constructori.

Formula 1 a fost cumpărată, din ianuarie, de societatea americană Liberty Media, care a preluat drepturile de organizare de la Bernie Ecclestone. Proprietarii americani vor să reechilibreze veniturile după expirarea acordului actual cu echipele, la sfârşitul anului 2020. Propunerile pentru un motor nou, mai ieftin şi mai simplu au fost prezentate la Paris şi va mai exista o altă întâlnire a Grupului de strategie pentru a discuta despre alte schimbări.

 

Nemulţumiri şi în rândul piloţilor

 

Şi unii piloţi şi-au exprimat anumite temeri faţă de unele modificări anunţate de Liberty Media. În luna aprilie, pilotul german Sebastian Vettel (Ferrari) a catalogat drept o alegere greşită adoptarea unor noi reglementări pentru a creşte spectaculozitatea curselor.

Vettel a opinat că o reducere a formatului curselor, pentru ca tinerii piloţi să se adapteze mai rapid la exigenţe, ar reduce interesul sportiv. „Marile Premii sunt Mari Premii. Aşa cum au fost mereu. Cursele erau chiar mai lungi în trecut şi ele trebuie să rămână o provocare. Cred că o reducere le-ar scădea interesul şi nu ar mai fi Mari Premii. Cred că anumite lucruri nu trebuie schimbate. Cred că prea multe schimbări ar fi un lucru rău. Schimbarea de dragul schimbării mă face un pic sceptic”, a declarat Vettel.

 

Liberty Media vor un public nou

 

Pe de altă parte, reprezentanţii Liberty Media au spus că încearcă să atragă un public nou, că intenţionează să organizeze mai multe curse în oraş şi să împartă sezonul în trei părţi aproximativ egale, în Asia, Europa şi America. „Vom merge în oraşe emblematice, unde avem o mare bază de fani, mai ales noi fani potenţiali. Din punct de vedere al fanilor, decorul din centrul acestor oraşe poate crea imagini de televiziune şi imagini percutante. Eu petrec mult timp să iau contact cu oraşele – nu doar să reacţionez la propunerile care ne-au fost făcute – şi cred că în final vom organiza mai multe curse în oraş decât s-a văzut până acum”, a spus, în august, directorul de operaţiuni comerciale, Sean Bratches

Spre deosebire de situaţia actuală, când calendarul curselor prevede treceri de la un continent la altul, în viitor sezonul ar putea fi împărţit în funcţie de zone geografice, ceea ce ar fi benefic pentru fani, sponsori, echipe şi organizatori, a afirmat oficialul. „Vrem o repartizare echilibrată a curselor în rândul regiunilor şi ceva mai mult echilibru între circuitele tradiţionale şi cele urbane (n.r. – în prezent la Melbourne, Monaco, Montreal, Baku şi Singapore)”, a spus el.

 

Deja ai votat!
Articolul precedent
Articolul următor

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer acoperit de nori
0.6 ° C
0.6 °
0.6 °
81 %
1.6kmh
92 %
joi
1 °
vin
6 °
sâm
7 °
Dum
8 °
lun
9 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

Doamna și staff-ul au venit să soarbă și ei niște guri de cultură.

EDITORIAL

Cu ceva ani în urmă, din dorința de a face economii la bugetul de stat, guvernanții i-au convins pe pensionari să renunțe la a-și...

EPIGRAMA ZILEI

Aproape sigur, nu-i tipar În care viața să încapă, Doar un ciudat itinerar: Dintr-o ... gropiță, într-o groapă! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...