Proiectul de modernizare a drumului naţional Botoşani-Târgu Frumos a fost lansat în dezbatere publică şi afişat pe site-ul Ministerului Transporturilor. Principala noutate este că investiţia nu va fi finanţată de la bugetul de stat, ci, potrivit proiectului, cu fonduri europene. Acesta are o valoare totală de circa 366 de milioane de lei, iar reabilitarea celor 70 de kilometri de drum pare să fie neacoperită financiar. Astfel, în proiectul de hotărâre de guvern, la rubrica modificărilor de cheltuieli bugetare din bugetul de stat pe următorii cinci ani aduse de investiţie scrie că „proiectul de hotărâre nu se referă la acest subiect”. „Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii”, se arată în documentul oficial.
Pentru a obţine o finanţare europeană, ministerul, sau Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), ar fi trebuit să pregătească o documentaţie specifică, lucru care nu s-a întâmplat.
Mugurel Ovidiu Laicu, directorul regionalei de drumuri naţionale de la Iaşi, a declarat pentru „Monitorul” că şi-a făcut datoria, contribuind la aprobarea şi avizarea indicatorilor tehnico-economici din studiul de fezabilitate şi că nu ştie nimic despre finanţare, ţinând, însă, să mulţumească în repetate rânduri senatorilor de Botoşani care au făcut posibilă procedura de până acum.
CASETA:
Parlamentarii se laudă că se discută despre proiect
Parlamentarii PSD au făcut din reabilitarea drumului naţional un motiv de laudă, anunţând în repetate rânduri că investiţia e pe punctul de a începe. Deputatul Răzvan Rotaru a anunţat pe pagina sa de Facebook publicarea proiectului de hotărâre, însă a refuzat să dea detalii despre modul de finanţare, alegând să nu răspundă la telefon.
Senatorul Doina Federovici a declarat că este optimistă în privinţa finanţării. „Nu sunt un specialist al finanţelor, dar cel mai probabil pentru început investiţia va fi finanţată de la bugetul de stat, iar apoi sumele vor fi recuperate din fonduri europene. Aşa s-a procedat şi pentru drumul naţional Botoşani-Suceava. În plus, masterplanul de transport aprobat la Bruxelles în 2016 include şi drumul Botoşani-Târgu Frumos”, a declarat senatorul.