spot_img
vineri, noiembrie 22, 2024
HomeLocal BTAPC Botoșani a participat la un nou atelier de lucru internațional

APC Botoșani a participat la un nou atelier de lucru internațional

În perioada 24-31 martie, profesoara Carmen Silvia Ciobanu din partea Asociației pentru Consumatori Botoșani (APC), a participat la un atelier online de instruire pentru profesioniștii din domeniul consumatorilor privind valorificarea sfaturilor și parteneriatelor consumatorilor („Leveraging Consumer Advice & Partnerships”).

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Acest proiect se derulează în întreaga Europă sub genericul „Consumer PRO”, inițiativă a Comisiei Europene implementată de BEUC – organizație umbrelă pentru 46 de organizații
independente de consumatori din 32 de țări – pentru a consolida mișcările consumatorilor europeni.

Întâlnirile, care s-au desfășurat online pe platforma Zoom, au debutat cu expunerea lui Carol Ann Gvineria, reprezentanta BEUC, având ca temă ”Explorarea empatiei și a prezenței abilităților cheie de consiliere și importanța acestora”.

Invitații au adus în prim plan probleme de actualitate, una dintre ele fiind aceea de a lua în considerare factorul psihologic. Nu este suficientă  doar cunoașterea legilor pentru soluționarea unor probleme ridicate de consumatori ci este important să stăpânim
tehnici de comunicare asertivă, să fim capabili să răspundem provocărilor și din punct de vedere emoțional, iar pentru aceasta, orice consultant  trebuie să dețină abilități de comunicare consultativă a dezvoltat subiectul în prezentarea sa, Christian
Murphy.

Prin conectarea consilierilor de consumatori s-au împărtășit idei și exemple de bune practici, profitând de expertiza fiecărui participant, acumulând experiențe colective.

Proiecte transnaționale

Atelierul s-a încheiat cu crearea unor proiecte transnaționale ale participanților după identificarea unor probleme comune ale diverselor țări implicate, precum și cu prezentarea unor proiecte implementate de succes. Printre acestea se află: Guido Steinke, Die Verbraucher Initiative, Germany Project: Lucrul cu consumatorii mai în vârstă, Heike Klees, VZVB, Project leader of ‘Strengthening consumers in the Neighbourhood’ Germany
Project: Responsabilizarea consumatorilor din cartierele urbane și Ronan Convery, Senior Consumer Empowerment Officer, Norther Ireland.

Teme abordate

S-a abordat problema cunoașterii unor tehnici psihologice de comunicare, s-a pus accent pe apelurile telefonice primite de la consumatori și starea lor emoțională, s-au prezentat proiecte implementate care au avut succes.

Nu au lipsit sesiunile de întrebări și răspunsuri, discuțiile cordiale și sfaturile reciproce. S-a constatat că problemele consumatorilor sunt aceleași peste tot în Europa, că există aceleași categorii vulnerabile, iar tinerii sunt implicați în diverse activități extra-școlare și de voluntariat, fiind cei care devin consumatori la rândul lor, dar totodată cei mai în măsură să ajute categoriile sociale defavorizate.

Au fost multe camere și participare prin rotație în funcție de subiecte, prezentări, filmulețe multe discuții deschise și colaborări, s-au lucrat și pe proiecte demonstrative în colaborare cu ceilalți participanți.

Reprezentanta APC Botoșani a descris un proiect având ca grup țintă tinerii ca viitori consumatori, cu scopul de a-i face să conștientizeze valoarea lor ca persoane ce pot ajuta celelalte grupuri defavorizate prin competențele digitale si cunoștințele legislative pe
care le dețin, cu accent pe activități extrașcolare și voluntariat.

„Valorificarea sfaturilor și parteneriatelor consumatorilor în activitatea organizată  de BEUC ne-a îmbunătățit competențele și experiența într-un mod inedit”, a declarat în final Carmen Silvia Ciobanu reprezentant al APC Botoșani.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer fragmentat
-1.7 ° C
-0.4 °
-1.7 °
79 %
2.5kmh
59 %
vin
4 °
sâm
2 °
Dum
2 °
lun
4 °
mar
2 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

Mai sunt și patrioți care-s pro europeni și nu așteaptă casele de la Simion, ceea ce e bine.

EDITORIAL

Deși mai sunt puține zile până când vom merge la urne, interesul românilor pentru dezbaterile electorale tinde spre zero, iar asta ar trebui să...

EPIGRAMA ZILEI

A dat neaua peste vii Peste dealuri și câmpii, Peste crângul cel pustiu Peste-al meu păr castaniu... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...