Lucrările demarate pentru modernizarea drumului național 29D, care leagă municipiul Botoșani de Ștefănești, au intrat într-un nou stadiu.
Constructorii au trecut la asfaltarea primului viaduct de la Stăuceni și au fost montate primele secțiuni cu parapeții de protecție. Parapeți de protecție au fost montați și pe viaductul 2 de la Stăuceni, acolo unde primul strat de asfalt s-a turnat încă din toamna anului trecut.
Tot luna aceasta, muncitorii au început montarea grinzilor la viaductul 3 de la km 28+813, din dreptul localității Drislea. Potrivit Durecției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, stadiul fizic al proiectului este de aproximativ 85%, constructorul având mobilizați pe șantier aproximativ 225 de muncitori.
Comparativ cu cealaltă lucrare de investiții din județ (n.r. – modernizarea drumului Botoșani – Târgu Frumos), aici constructorii par mult mai bine organizați și au la dispoziție mai multe utilaje.
Lucrările de modernizare vizează de peste 42 de kilometri de drum
Lucrările de modernizare a DN 29D Botoșani-Ștefănești vizează o lungime totală de peste 42 de kilometri, șoseaua urmând să fie lărgită la 9 metri. Ea va avea două benzi cu o lățime de 3,5 metri și două acostamente cu lățimea de 1 metru. Potrivit proiectului, vor fi executate șanțuri și rigole betonate, rigole carosabile în lungime aproximativ de 62 de kilometri, 29 de podețe, dintre care 24 podețe noi și 5 reabilitate.
Modernizarea presupune și reabilitarea a 3 poduri, construirea a cinci poduri noi, 3 viaducte, ziduri de sprijin de 100 metri liniari. Va fi realizată o trecere la nivel cu calea ferata, dar și aproape 4 kilometri de drenuri, 1,2 kilometri de trotuare în localități și 8 refugii tehnice. Investiția este realizată de asocierea de firme Autotehnorom SRL – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Regardios SA – Evalcons Tech SRL. Contractul a fost semnat pe 29 martie 2021 și are o valoare de 208.444.894,73 lei (fără TVA). Lucrările ar trebui să fie finalizate în luna mai 2023.
Problema o reprezintă însă cei 3,3 kilometri din zona Vânători-Șoldănești, tronson care nu a fost prins în proiectul de modernizare din cauza disputei dintre CNAIR și vechiul constructor privind lucrările executate în trecut.