Drumul expres care ar urma să lege municipiile Botoșani și Suceava rămâne tot pe hârtie. Cele patru autorități care s-au unit într-un parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – Consiliul Județean Botoșani, Primăria municipiului Botoșani, Consiliul Județean Suceava și Primăria municipiului Suceava – au scos la licitație abia acum realizarea documentației tehnice.
Câștigătorul va trebui să efectueze studiul de fezabilitate, să obțină autorizația de construcție și să execute proiectul tehnic, dar și detaliile de execuție. Totodată, câștigătorul va trebui să întocmească documentaţia suport şi asistenţa acordată pentru depunerea şi susţinerea aplicaţiei de finanţare, precum și pregătirea documentaţiei de atribuire a contractului de execuţie lucrări şi asistenţa tehnică în perioada derulării procedurilor de achiziţie publică pentru execuţia lucrărilor.
Documantaţie de peste 20 de milioane de lei
Valoarea totală a documentației scoasă la licitație, inclusiv TVA, este 21,2 milioane de lei, iar cele patru autorități locale vor contribui, în părți egale, pentru asigurarea cofinanțării de 2%, în timp ce 98% din sumă fiind asigurată din fonduri europene, Programul de Transport 2021-2027. Ofertele în cadrul licitației pot fi depuse până pe data de 2 mai, iar termenul primei etape, cea de realizare a studiului de fezabilitate, este de 14 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor. Prin urmare, dacă nu sunt probleme, traseul viitorului drum expres ar putea fi cunoscut cel mai devreme în vara anului viitor.
Potrivit concepției inițiale, drumul de mare viteză ar urma să plece din apropierea Aeroportului Salcea, din A7, și va merge prin spatele localităților Dumbrăveni – Huțani – Vlădeni – Baisa, până în zona Mănăstirea Doamnei, unde va descărca traficul în viitoarea centură a municipiului Botoșani. Acesta va scurta la 20 de kilometri distanța dintre Salcea (Autostrada A7) și viitoarea centură a municipiului Botoșani.
În momentul de față drumul este prevăzut cu două benzi pe sens și separator de sens, cu o limită de viteză de 120 de kilometri pe oră, dar cei patru parteneri susțin că vor face demersurile necesare pentru a-l transforma într-un sector de autostradă, ca o continuare pentru A7. Diferența între cele două tipuri de drum de mare viteză constă în faptul că autostrada prevede și banda de urgență, iar limita maximă de viteză este de 130 de kilometri la oră.
Prin realizarea drumului de mare viteză se va reduce timpul în care se va parcurge distanța de la Botoșani la Suceava la aproximativ 15-20 minute.