Primarul municipiului Botoșani, Cosmin Andrei, a anunțat că deţinătorii de garaje din zona Colegiului Naţional „Mihai Eminescu” au fost notificați că au 30 de zile la dispoziție pentru a dezafecta respectivele construcţii.
În cazul în care proprietarii nu se vor conforma, primăria va organiza o licitație pentru desemnarea unei firme care se va ocupa de demolare. Totodată, aceștia vor fi nevoiți să acopere cheltuiele necesare dezafectării. „Am dat termen 30 de zile proprietarilor de garaje să se conformeze voluntar să le demoleze. Așteptăm trecerea acestui termen, pentru a vedea câți dintre ei și-au dezafectat garajele pentru a putea interveni”, a precizat edilul, Cosmin Andrei.
De asemenea, primarul își dorește o conformare voluntară a proprietarilor, promițându-le că vor primi, în schimb, câte un loc de parcare, fără a fi nevoiți să participe la licitație.
Cosmin Andrei susţine că în zona Colegiului Național „Mihai Eminescu” vor fi amenajate 82 de locuri de parcare, un loc de joacă pentru copii, iluminat și spații verzi.
Municipalitatea a finalizat în toamna anului trecut documentația care ar urma să stea la baza demolării garajelor de lângă Colegiul Național “Mihai Eminescu”. Terenul ocupat de garaje are o formă relativ neregulată, cu deschidere de 25 de metri la strada Octav Onicescu și 28,55 de metri la Aleea Prieteniei.
Proiect anunțat acum doi ani
Pe 25 martie 2021, Cosmin Andrei a declarat că vor fi demolate acele garaje din cauza aspectului inestetic al acelor construcţii din tablă, dar şi din nevoia de a asigura noi locuri de parcare. Acele garaje figurează în evidenţele primăriei drept locuri de parcare acoperite.
Botoșănenii care dețin acele garaje au fost foarte nemulțumiți. La începutul lunii iulie 2021, reprezentaţii proprietarilor de garaje s-au prezentat la primărie, unde au discutat cu primarul Cosmin Andrei şi cu Iulius Gherase, şeful Serviciului Patrimoniu. Ei au ameninţat că se vor adresa instanţei şi că vor strânge semnături pentru demiterea primarului.
Proiectul anunţat de primar a fost însă salutat de mulţi botoşăneni care susţin că este necesară demolarea garajelor, mai ales că multe dintre acestea sunt folosite drept magazii.
Cele mai multe garaje au fost construite după 1990
În municipiul reședință de județ, cele mai multe garaje au fost construite după 1990, când s-au încheiat contracte de concesiune pe 25 de ani, la preţuri modice, de la un leu până la 3,5 lei pe metru pătrat. După expirarea contractului iniţial, concesiunea a fost stabilită la preţul zonei, astfel că pentru un garaj se plăteşte, în medie, o concesiune de 700 de lei pe an.
În municipiul Botoșani se vorbește de mulți ani despre necesitatea eliberării domeniului public de garaje. Luarea unei decizii a fost amânată însă de edili, în principal din rațiuni electorale.