spot_img
sâmbătă, noiembrie 23, 2024
HomeLocal BTDesfăşurare impresionantă de forţe pentru debranşarea de la apă a unui cămin...

Desfăşurare impresionantă de forţe pentru debranşarea de la apă a unui cămin de bătrâni (video)

Debranşare cu scandal la un cămin de bătrâni din municipiu. Reprezentanţii societăţii Nova Apaserv au ajuns, miercuri dimineaţă, la sediul unui cămin pentru persoanele vârstnice din Botoşani pentru a întrerupe furnizarea apei. Asta deoarece instituţia în cauză figurează cu datorii de aproximativ 60.000 de lei către furnizorul de apă.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

debranşare apăDemersul a stârnit, însă, un val de nemulţumiri, iar la faţa locului a avut loc o adevărată desfăşurare de forţe, fiind chemate mai multe echipaje de la Inspectoratul de Poliţie Botoşani, de la Poliţia Locală, dar şi mai multe echipe cu utilaje de la Nova Apaserv.

„Nu ni s-a permis accesul în imobil pentru a face verificările de rigoare”

„Problemele la această adresă au început în luna aprilie 2022 când, în urma unui control executat pentru citirea apometrului s-a constatat fraudarea unui sigiliu şi a unui apometru. debranşare apăAm încercat să luăm legătura cu proprietarul acestui imobil, este o persoană din Suceava, am identificat-o pe parcurs.

Nu ni s-a permis accesul în imobil pentru a face verificările de rigoare. Am înaintat patru înştiinţări cu confirmare de primire, prin care dorim dialogul şi găsirea unei soluţii pentru această speţă. Am fost refuzaţi, ameninţaţi, batjocoriţi, în condiţiile în care nu am încercat decât să ne facem treaba şi să găsim o soluţie, astfel încât beneficiarii acelui imobil să continue activitatea aşa cum a fost şi până acum, dar reticenţa a fost cuvântul de ordine. Asta în condiţiile în care noi am urmat toţi paşii regulametari pentru a ajunge la o soluţie avantajoasă pentru ambele părţi”, a declarat Sorin Ioan Ciobanu şeful Serviciului de Control și Antifraudă din Nova Apaserv.

debranşareAcesta a adăugat că două dintre înştiinţările trimise au fost confirmate, iar două au fost retrimise operatorului nefiind semnate de proprietar. „Agentul economic nu are încheiat contract cu operatorul de apă. În speţa aceasta dumnealui nu este parte a acestui conflict, deşi este prea mult spus. Noi ne-am îndreptat împotriva proprietarului imobilului”, a adăugat Sorin Ioan Ciobanu. Acesta susţine că agentul economic, la 15 zile după încheierea contractului de închiriere avea obligaţia de a face un contract de prestări servicii cu operatorul de apă.

„Este un abuz”

Reprezentanţii căminului spun că acuzaţiile aduse de operator nu ar fi reale, iar contorul lor nu ar fi fost expertizat pentru a se vedea dacă a fost fraudat. Aceştia spun că operatorul de apă nu ar fi făcut toţi paşii în acest caz. Aceştia nu pot contesta acest demers până când speţa lor nu va fi trimisă în instanţă.

„Nu au nici autorizaţie de la primărie să sape aici. Acum au sunat la primărie să o aducă, dar ei au venit cu utilajele aici”, au declarat reprezentanţii căminului.

Unul dintre reprezentanţi a blocat, chiar, cu propriul autoturism, locul unde utilajele ar fi trebuit să sape. Între timp la faţa locului a ajuns şi proprietarul imobilului în cauză. „Este un abuz din partea celor de la Apa Serv. Am stat de vorbă şi cu domnul director. Din discuţii am înţeles că dânsul nu va acţiona săptămâna asta. Le-am explicat că aici sunt oameni bolnavi, cu boli terminale şi nu ar fi corect să facă aşa ceva în plină iarnă, în cea spptămâna când este cel mai frig din această iarnă. Azi m-au sunat de aici şi mi-au spus că au venit să întrerupă apa”, a apus proprietarul.

Cămin pasat între fraţi

Acesta susţine că el nu ar fi primit nici o factură şi că ar fi fost ceva probleme cu vechiul chiriaş. Întrebat cum explică faptul că, deşi în imobil sunt 20 de bolnavi consumul declarat era de 4-5 metric cubi de apă pe lună, bărbatul a spus că este vina fostului chiriaş.

„A fost un chiriaş care nici mie, ca proprietar, nu îmi dădea voie să intru în clădirea mea proprietate personală. Atunci a intentat un proces şi când a văzut că pierde a fost nevoit să plece. Fostul chiriaş este Babei Daniela, tot cu casa de bătrâni”, a spus acesta.

În prezent căminul ar fi administrat de fratele Danielei Babei, iar casa de bătrâni care funcţionează la adresa în cauză este aceeaşi.

Autorizaţie pentru lucrări aşteptată în faţa porţii 

Şeful Serviciului de Control și Antifraudă al Nova Apaserv a precizat că echipele operatorului de apă s-au prezentat miercuri în faţa imobilului pentru a monta un apometru.

debranşare„Am venit pentru a executa o lucrare, pe domeniul public, pentru montarea unui cămin cu un apometru, la limita de proprietate, conform legislaţiei în vigoare, pentru a avea controlul asupra cantităţii de apă pe care o utilizează acest agent”, a declarat acesta.

Odată ajunse, însă, în faţa imobilului, echipele au constatat că nu au autorizaţie de la primărie pentru a efectua lucrări pe domeniul public. Din acest motiv au trebuit să aştepte câteva zeci de minute în faţa imobilului, până când această autorizaţie a fost obţinută.

Apa va fi furnizată în continuare pentru bătrâni

După ce au făcut săpături şi au montat căminul si apometrul la limina de proprietate, reprezentanţii Nova Apaserv au decis totuşi să dea drumul la apă, având în vedere că acolo este un cămin de bătrâni. Asta în contextul în care căminul nu are contract cu Nova Apaserv, iar echipele au venit să execute o persoană fizică.

Dosarul a fost preluat de o firmă de executări şi va fi urmat parcursul legal.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer acoperit de nori
1.7 ° C
1.7 °
1.6 °
95 %
2.7kmh
100 %
sâm
2 °
Dum
1 °
lun
4 °
mar
4 °
mie
4 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Multă lume încă nu s-a hotărât cu cine votează. O fi din cauza ofertei bogate.

EDITORIAL

Cu stupoare constatăm în aceste zile că în mizerabila „Ciorbă” (am făcut referire la Vladimir Ciorbă, soțul pesedistei Laura Vicol, unul din creierele acestei...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...