Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) atrage atenţia asupra unor mesaje false, sosite pe e-mail, sau SMS, prin care abonaţii Netflix, sunt atenţionaţi să îşi actualizeze ”informațiile de client” pentru a păstra subscripţia la serviciu.
”Ai primit un e-mail, sau poate chiar un SMS de la Netflix, prin care ești notificat că trebuie să-ți ‘actualizezi informațiile de client’? Ai grijă! În spatele inițiativei sunt infractori cibernetici care vor să-ți fure datele de autentificare. Textul în limba română este unul corect din punct de vedere gramatical, ceea ce, în lipsa unor verificări elementare, ar face ca un astfel de atac să aibă o rată de succes crescută”, potrivit DNSC.
Sfaturi pentru a preveni orice fel de tentativă de fraudă:
- Verifică mereu sursa mesajului primit, înainte de a efectua o acțiune potențial dăunătoare pentru dispozitivele sau datele tale
- Evită accesarea de link-uri provenite din surse necunoscute și scanează-le cu o soluție de securitate
- Atunci când activezi online, asigură-te că ești pe site-ul dorit prin verificarea atentă a numelui de domeniu oficial utilizat de compania vizată. Evită redirecționarea către pagini de autentificare din link-uri primite online.
Pentru a antrena utilizatorii din România să identifice şi să evite cele mai întâlnite ameninţări din mediul online la adresa utilizatorului obişnuit, a fost creat site-ul https://sigurantaonline.ro. Siguranta Online este o campanie de conștientizare la nivel național, derulată de DNSC, Poliția Română și Asociația Română a Băncilor, alături de parteneri din zona privată.