Autoritățile locale fac astăzi un prim pas concret pentru realizarea unei șosele de mare viteză între Botoșani și Suceava.
În cadrul unei ședințe extraordinare a Consiliului Județean (CJ), aleșii județeni vor dezbate astăzi alocarea sumelor necesare pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate (S.F.), realizarea documentației tehnice pentru Autorizația de Construire (P.A.C.), obținerea Autorizației de Construire (A.C.) și elaborarea Proiectului Tehnic (P.T.) pentru obiectivul de investiții ”Drum Expres A7 – Suceava – Botoșani”, care urmează să fie promovat la finanțare nerambursabilă în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020. Graba cu care se dezbate proiectul vine ca urmare a faptului că apelul de proiecte în cadrul POIM este de tip competitiv, iar documentele necesare depunerii cererii de finanțare trebuie semnate în regim de urgență.
Documentaţia va costa peste 350.000 de lei
Potrivit proiectului de hotărâre, documentația va costa 356.176,47 lei, iar cota de 2% din valoarea totală eligibilă estimată la 17.808.823,53 lei va fi suportată în procente egale de 25 % de către cei patru parteneri – Primăria Suceava, CJ Suceava, Primăria Botoșani și CJ Botoșani. Prin urmare, CJ Botoșani va trebui să contribuie cu 89.044,12 lei. Doar că, pentru implementarea proiectului va fi nevoie de semnarea unui nou protocol între parteneri, care să consfințească participarea egală la cheltuieli.
Acordul de asociere va intra în vigoare la data semnării lui de către reprezentanții celor patru UAT-uri, documentul fiind necesar pentru inițierea procedurii de achiziție publică. Implementarea proiectului va fi asigurată de echipa UIP formată din membrii desemnați de șefii celor două consilii județene.
Interesant este că în acordul de asociere se menționează că neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligațiilor asumate de către una dintre părți dă dreptul celeilalte părți să ceară rezilierea acordului, iar în cazul în care se constată că, urmare a nerespectării clauzelor, s-a creat un prejudiciu, partea prejudiciată are dreptul de a solicita repararea acestuia și plata de daune-interese. Totodată, fiecare parte se obligă să informeze în scris celelalte părți asupra oricăror probleme apărute, în termen de cel mult două zile de la data la care a luat la cunoştinţă de aceste probleme.
Protocol semnat de CNAIR
În luna februarie a.c., Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat un protocol de colaborare cu autoritățile locale din județele Suceava și Botoșani, în baza căruia va lansa licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic necesare construcției viitorului drum expres care va lega municipiile Botoșani și Suceava de autostrada A7.
Informația a fost confirmată oficial de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a precizat că finanțarea va fi asigurată din fonduri europene, specialiștii CNAIR acordând suportul necesar lansării și finalizării licitației. Sorin Grindeanu a subliniat că, după finalizarea contractului pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, va fi lansată și licitația pentru construcția drumului expres Suceava – Botoșani – A7.
Conform hărții interactive a CNAIR, drumul expres ar urma să aibă ca punct de plecare zona localității sucevene Văratec, traseul urmând să fie stabilit în funcție de rezultatele studiului de fezabilitate. Prima variantă luată în calcul era ca acesta să intre în municipiul Botoșani în zona intersecției străzilor Pacea cu Manolești-Deal, iar a doua variantă lansată în ultima perioadă vizează o posibilă intersecție în zona Mănăstirea Doamnei – Hudum, de unde ar urma să plece viitoarea șosea de centură a municipiului Botoșani.