Porțiunea din drumul național 29 A, care leagă municipiul Suceava de municipiul Dorohoi prin Vârfu Câmpului, a fost asfaltată complet pe teritoriul județului vecin. Este vorba de un sector de 19 kilometri, prin Adâncata – Zvoriștea, până la limita de județ. Lucrările au început în luna octombrie și au fost executate de societatea Conrec SA Botoșani, care a reușit să le finalizeze în timp record. Pe acest sector mai sunt de executat racordări cu drumurile laterale, acostamente din balast și marcaje rutiere.
În schimb, pe teritoriul județului Botoșani, lucrările de asfaltare a DN 29A, care au început aproape concomitent, în luna octombrie a.c., au fost sistate pentru o perioadă. S-a început de la Dorohoi către Vârfu Câmpului, s-au turnat circa 5 kilometri de asfalt până în apropiere de Mănăstirea Gorovei, după care lucrările au stagnat. Pe o porțiune au fost scoase plăcile din beton, iar pe un alt sector au fost tasate aceste plăci, iar la scurt timp muncitorii au dispărut cu tot cu utilaje. În urma articolului publicat de „Monitorul de Botoșani” săptămâna trecută, cu situația de pe acest drum, reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, care au coordonat lucrările, s-au autosesizat, iar vineri, pe 4 noiembrie, echipele de muncitori au reapărut.
Lucrările au fost finanțate de DRDP Iași, pe capitolul „întreținere periodică-covoare asfaltice”. Sunt voci care spun însă că asfaltul care ar urma să fie turnat pe tronsonul Dorohoi – Vârfu Câmpului ar fi fost „mutat” de pe drumul național DN 29B, Botoșani-Dorohoi, care trebuia reabilitat pe porțiunea Cătămărăști – Cucorăni, la insistențele liderilor PSD din județ.
Drumul național 29 A este la bază drum cu plăci din beton, iar din acest motiv nu s-a putut turna direct strat de asfalt. În toamna anului 2018, drumul a fost reabilitat, prin efectuarea unui tratament dublu invers cu piatră și bitum modificat, o soluție dată de specialiști. Atunci s-a asigurat un strat de legătură pentru viitorul covor asfaltic. Pe acest drum ar trebui să circule însă numai mașinile mici, adică autoturismele și camioanele de până în 3,5 tone. Asta pentru că podul de peste Siret, care leagă practic cele două tronsoane de drum național, nu mai prezintă siguranță în exploatare. Vechi de aproape 90 de ani, acesta va trebui reconstruit.