Reprezentanții Poliției Locale Botoșani, compartimentul Disciplina în Construcții și funcționari din cadrul Direcției Edilitare din cadrul Primăriei Botoșani, au demarat noi verificări în municipiu. Sunt verificate zonele unde trebuiau executate lucrări de refacere, după ce echipele Nova Apaserv au intervenit pentru remedierea unor avarii.
Viceprimarul Liviu Toma s-a întâlnit cu Liviu Ștefan, directorul Nova Apaserv, Ioan Onuțu, directorul Poliției Locale și cu Peter Szocs, funcționar în cadrul Direcției Edilitare. Discuțiile s-au axat atunci pe necesitatea executării lucrărilor de refacere, datele centralizate indicând existența a 115 zone unde trebuia să se intervină. Edilul a solicitat ca până la finele lunii octombrie să fie executate minim 50 de lucrări. Directorul Nova Apaserv a spus în cadrul întâlnirii că are promisiuni de la conducerea firmei cu care Nova Apaserv are contract că aceste lucrări vor fi reluate începând cu data de 17 octombrie.
„Nu mai acceptăm scuze”
După două săptămâni, s-a constatat, însă, că nu a fost executată nici o lucrare de refacere. Între timp, municipalitatea a eliberat noi avize pentru intervenții la avarii, astfel că numărul lucrărilor de executat a ajuns la 119.
“Condițiile meteorologice permit executarea acestor lucrări. Important este ca, în această perioadă, conducerea Nova Apaserv, membrii consiliului de administrație și conducerea executivă, să se mobilizeze pentru a reuși să se achite de obligațiile trecute inclusiv în avizele în baza cărora s-a intervenit pe domeniul public. Nu mai acceptăm scuze, trimiteri la problemele financiare, amânări. Nu este corect față de cetățenii municipiului ca Nova Apaserv să tot amâne aceste lucrări. Trebuie să le arătăm cetățenilor că ne pasă de siguranța lor, inclusiv prin rezolvarea la timp a acestor probleme. Dacă nu se intervine de urgență, în primăvară există riscul ca orașul Botoșani să arate ca după război”, a declarat viceprimarul Liviu Toma.
Nova Apaserv dă vina pe lipsa banilor
De cealaltă parte, oficialii Nova Apaserv pun întârzierile pe fondul problemelor financiare pe care le au cu societatea angajată să realizeze refacerile, dar și pe fondul prețurilor, care sunt mai mari dacă le realizează o firmă terță față de cele pe care le-ar înregistra dacă ar avea echipă proprie de refaceri.
„Momentan contractul cu antreprenorul, constructorul cu care lucrăm noi pe această parte este blocat din motive financiare. Încercăm, discutăm cu el să reluăm cât de repede posibil lucrările. Noi avem în vedere și formarea unei echipe proprii, pe viitor să evităm astfel de situații. De altfel, prin noua organigramă este prevăzută o formație de refacere şi amplasamente care bineînțeles va trebui dotata cu utilaje și în primul rând să angajăm oameni specializați pe zona asta.
Echipa ca și compartiment nou la partea de exploatare este prevăzută a avea un șef și trei angajați. Deci noi cumva încercăm pe viitor să facem mare parte din refaceri prin forțe proprii pentru că costurile sunt mari pentru lucrările cu terți. Suntem în discuții cu firma respectivă, eu încerc ca până la începutul iernii să rezolvăm cea mai mare parte din zonele afectate, cam ăsta e targetul nostru”, a declarat Liviu Ștefan, director general Nova Apaserv.