Reprezentanții companiei Blue Air au anunțat joi printr-un comunicat de presă că rambursarea tuturor sumelor datorate pasagerilor care nu au putut zbura din cauza anulării curselor depinde atât de reluarea operațiunilor, cât și de activitatea de vânzare a Blue Air.
Reprezentanții companiei susțin că actualii acționari sunt în discuții cu doi potențiali investitori. Potrivit g4media, un factor esențial în rambursarea biletelor către clienți este aportul în numerar adus de unul dintre cei doi investitori.
Compania mai susține că aeroporturile străine și furnizorii acceptă colaborarea doar cu plata în avans.
Blue Air nu a dat nici un detaliu despre realuarea zborurilor, adăugând că numărul total de pasageri afectați de anulările zborurilor în această perioadă este de aproximativ 230.000.
În prezent, transmite Blue Air, într-un comunicat, pasagerii afectați pot cere „reprogramarea călătoriei pe următorul zbor disponibil, rambursarea în portofelul electronic (Blue Air oferind un bonus în procent de 25%, din valoarea biletului achiziționat drept compensare pentru neplăcerile create pasagerilor noștri) sau rambursarea biletelor achiziționate”. Dar, nu este clar când va fi rambursat biletul achiziționat, cum nici când vor fi reprogramate călătoriile, zborurile fiind amânate oficial până pe 10 octombrie. În același comunicat, transmis joi, 15 septembrie, Blue Air subliniază și că banii vor fi returnați călătorilor afectați, dacă compania va fi cumpărată de alți acționari.
Blue Air a anunțat pe 6 septembrie că toate zborurile operate din România au fost suspendate și că măsura este valabilă până pe 12 septembrie, din cauza unei popriri asupra tuturor conturilor. Decizia a provocat haos pe aeroportul Otopeni. Compania are peste 28 de milioane de lei datorie la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM). Pe 7 septembrie, AFM a anunțat că a suspendat poprirea conturilor și că a stabilit eșalonarea datoriei la stat pe 12 luni. Între timp, Blue Air a anunțat că „își propune să reia zborurile din 10 octombrie”, pentru că acum nu dispune de fondurile necesare pentru a plăti combustibilul și celelalte cheltuieli operaționale.