Una dintre cele mai aglomerate secții din sistemul sanitar botoşănean va avea o modalitate în plus de a intra în contact cu pacienții, şi nu numai. Reprezentanţii Unităţii de Primiri Urgențe (UPU) au decis crearea unei condici de sugestii şi reclamaţii. Aceasta va fi un caiet cu coperţi roşii, cu denumirea „Registru privind activitatea personalului din UPU în relaţia cu pacienţii/aparţinătorii”.
Decizia conducerii UPU vine după ce pe reţelele de socializare au apărut o serie de postări la adresa personalului medical. Atât pozitive, cât şi negative, acestea au ajuns, în unele situaţii, şi în atenţia medicului şi asistentului şef al UPU.
„Motivul creării acestui registru este unul foarte simplu. Ne dorim o comunicare cât mai precisă vis-a-vis de feedbackul pe care trebuie să-l avem raportat la actul medical, la comportamentul pe care noi trebuie să-l avem față de pacienți. Pentru că de-a lungul timpului am primit și laude și nemulțumiri, mi-am dorit să discutăm exact de fiecare caz în parte. Acest caiet va fi verificat în fiecare zi de către medicul și asistentul șef. Cei care doresc să aducă mulţumiri sau să facă sesizări trebuie să lase acolo datele de contact. Oamenii să înţeleagă că pentru o comunicare mai bună ei trebuie să aibă un feedback cât mai aproape de realitate”, a precizat medicul primar în medicina de urgenţă Ramona Guraliuc, şeful UPU-SMURD.
„Vrem să ne îmbunătăţim activitatea”
Aceasta spune că cei care doresc să scrie în respectivul registru vor trebui să lase şi date de contact. Asta pentru ca cineva din conducerea secţiei să poată lua legătura cu ei şi să ceară eventuale lămuriri suplimentare legate de sesizarea făcută, dar şi să poată comunica un eventual rezultat.
„O persoană care dorește să scrie în acel registru poate să scrie atât de bine, cât și de rău. Dar, obligatoriu trebuie să lase date de contact. Cu siguranță persoana respectivă va fi contactată și vom găsi o cale de mijloc pe speța pe care o prezintă. Suntem conştienţi că nu suntem perfecţi în ceea ce facem, dar vrem să îmbunătăţim activitatea şi relaţia cu pacienţii. Evident, nu cred că vom reuși într-un timp foarte scurt să funcționăm la parametrii pe care-i dorește fiecare aparținător sau pacient, dar, spun eu, că este un pas înainte și cred că efectul va fi unul pozitiv. Nu cred că am putea să scădem în ochii pacienților sau a aparținătorilor doar pentru că ne dorim să comunicăm și să ne exprimăm și noi punctul de vedere, cum și ei au acest drept”, a mai spus medicul Ramona Guraliuc.
Registrul privind activitatea personalului din UPU în relaţia cu pacienţii/aparţinătorii se găseşte în triaj, la Biroul de informare şi documentare.