spot_img
sâmbătă, noiembrie 23, 2024
HomeLocal BTLabirint rutier pe drumurile spre Iaşi

Labirint rutier pe drumurile spre Iaşi

Şoferii care merg din Botoşani spre Iași trebuie să ocolească zeci de kilometri, dacă vor să ajungă în siguranță la destinație și cu mașina întreagă.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Ca urmare a lucrărilor de modernizare de pe DN 28B Botoșani – Târgu Frumos, șoferii trebuie să caute tot felul de rute alternative. Asta pentru că oficialitățile județului, dar și reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, nu s-au sinchisit niciodată să prezinte un traseu pe care se circulă decent, mulțumindu-se să arate doar că se asfaltează pe un segment sau pe un altul.

Cea mai folosită rută este prin Cristeşti

Problemele cele mai mari sunt înregistrate pe tronsonul Botoșani-Copălău, unde constructorul nu a reușit să toarne nici măcar un strat de asfalt pe ambele benzi de circulație. Din acest motiv, șoferii au început să folosească drumurile județene din zonă. Cea mai folosită rută este cea prin Cristești și Coșula. Astfel, de la ieșirea din municipiul Botoșani, în sensul giratoriu de la fostul popas Lebăda, șoferii virează la dreapta pe drumul județean 208 C (n.r. – care duce spre Vorona), iar în „intersecția morții” din Orășeni Deal se virează la stânga pe un alt drum județean 207 N, care duce spre Cristești.

Traseul continuă până în fața Primăriei Cristești, unde se virează mai apoi la dreapta pe drumul comunal 52 care duce spre Coșula, până la intersecția cu drumul județean 208 H, supranumit „drumul mănăstirilor”. De aici, șoferii trebuie să vireze la stânga, trec prin Coșula până la Buda, iar de aici pot intra pe DN 28B. Traseul continuă mai apoi prin Copălău – Cotu – Flămânzi, iar din intersecția cunoscută sub numele de „Șase drumuri” se intră din nou pe un drum județean  DJ 282B, cel care duce spre Iași prin Prăjeni și Plugari.

Din Plugari, drumul duce mai apoi spre Vlădeni, până la Popricani, unde se intersectează cu drumul național 24C, care vine de la Ștefănești. „Asfalt ca-n palmă pe tot traseul, trafic decent, timp de parcurgere maxim 2 ore”, spun șoferii despre această rută.

Variantă şi prin Stăuceni

O altă variantă de circulație ar fi să se meargă prin Stăuceni, DN 29D Botoșani-Ștefănești, după care de la Silișcani să se intre pe DJ 297 prin Blândești până la Dracșani, de unde trebuie să se vireze la dreapta pe alt drum județean 208H, care duce prin satul Cerbu până în Copălău, iar de acolo pe ruta spre Prăjeni și Plugari.

Alți șoferi sunt de părere că o rută alternativă ar fi cea până în Todireni, pe DJ 297, iar de acolo să se intre pe drumul județean 282H până în Călărași, urmând apoi intersecția cu drumul național 24C care vine de la Ștefănești, dar aici ar fi câțiva kilometri cu probleme. Ca variantă, sunt unii șoferi care preferă să meargă până la Răuseni, după care intră pe drumul județean 282 spre Rediu Iași (n.r. – un alt segment din „drumul strategic”), continuarea fiind prin Șipote (Iași). Și pe această ultimă rută tot drumul este asfaltat.

Proastă organizare pe şantier

Toată această nebunie a fost generată de proasta organizare a șantierului de pe DN 28B Botoșani – Târgu Frumos. Astfel, constructorul a început executarea lucrărilor pe mai multe tronsoane, cu mai multe genuri de lucrări – spargere de plăci betonate, cofrare poduri, execuție podețe, lărgire de carosabil, punându-i la încercare pe șoferi. Asta pentru că lucrările se derulau concomitent, circulația nu era dirijată cu semafoare pe sensuri, etc. Din acest motiv, cei care au încercat să meargă pe traseul normal al drumului, fie s-au umplut de nervi, fie s-au ales cu mașinile distruse.

„Este cea mai proastă organizare. Așa ceva nu se mai vede niciunde prin țară. Au ales aceste variante de lucru probabil pentru costuri cât mai mici, fără să se gândească deloc la șoferii care circulă pe acolo. În mod normal, ei trebuiau să asigure condiții pentru ca traficul să se deruleze cât de cât în siguranță”, a spus unul dintre șoferii care a trecut pe acolo.

Certificat negativ pentru firme

Între timp, la finele lui iunie a.c., la sesizările consultantului, firmele care se ocupă de modernizarea drumului au primit certificat negativ de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) din cauza stării necorespunzătoare a lucrărilor din șantier și pentru că nu s-au respectat termenii contractuali. Ulterior, consultantul a fost schimbat de conducerea DRDP Iași, în locul său fiind numit șeful Sectorului de Drumuri Naționale Galați.

Doar că, de când SDN Galați a trecut în cadrul noii structuri DRDP Vrancea, DN 28B a rămas fără consultant. Prin urmare, lucrările se fac la voia întâmplării, iar acest lucru a nemulțumit inclusiv conducerea orașului Hârlău, care a amenințat că va scoate populația în stradă. Miercuri, pe 3 august a.c., șeful DRDP Iași, Ovidiu Laicu, a ajuns în județul Botoșani, dar nu a făcut nicio mențiune despre lucrările de pe DN28 B Botoșani-Târgu Frumos. Ba mai mult, sunt informații că acesta a ocolit ruta Botoșani-Hârlău-Târgu Frumos, preferând să se întoarcă la Iași tocmai pe ruta ocolitoare folosită de șoferii botoșăneni, adică prin Prăjeni-Plugari-Șipote.

Asfalt turnat pe câteva tronsoane

Modernizarea DN 28B Botoșani-Târgu Frumos este realizată de asocierea Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (lider) – Mavgo Holding SRL- Vahostav SK – Trameco SA și presupune modernizarea a peste 71 de kilometri, din care circa 32 de kilometri pe teritoriul județului Botoșani.

Proiectul prevede o lărgire a carosabilului, lățimea totală a platformei drumului fiind de 9 metri, 99 de kilometri de șanțuri betonate și rigole carosabile, 59 de podețe noi și alte 48 reabilitate, 9 poduri, dintre care unul nou, aproape 3 kilometri de trotuare, 12 parcări, amenajări de drumuri laterale, precum și o serie de lucrări de siguranța circulației, care includ parapeți metalici, indicatoare și marcaje rutiere. Investiția a început anul trecut și ar trebui să fie finalizată în 2023.

Până în prezent, constructorul a turnat asfalt între Frumușica-Flămânzi-Copălău și mai erau câteva tronsoane între Buda și bifurcația spre Draxini și între Zăicești și Mănăstirea Zosin. Asta deși constructorul dăduse asigurări că va încerca să asfalteze segmentul dintre Botoșani și Zosin până la hramul mănăstirii, adică pe 15 august, când se anunță un număr mare de credincioși și de pelerini la slujba religioasă.

Tronsonul Botoșani – Copălău este singurul unde s-a ajuns până la fundația drumului și unde ar trebui să se toarne trei straturi de asfalt, care măsoară împreună 21 de centimetri.

 

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer acoperit de nori
1.7 ° C
1.7 °
1.6 °
95 %
2.7kmh
100 %
sâm
2 °
Dum
1 °
lun
4 °
mar
4 °
mie
4 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Multă lume încă nu s-a hotărât cu cine votează. O fi din cauza ofertei bogate.

EDITORIAL

Cu stupoare constatăm în aceste zile că în mizerabila „Ciorbă” (am făcut referire la Vladimir Ciorbă, soțul pesedistei Laura Vicol, unul din creierele acestei...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...