Astăzi, 29 iulie, a fost semnat contractul vizând „Actualizare Studiu de Fezabilitate, proiect tehnic și detalii de execuție” pentru obiectivul „Șoseaua de centură a municipiului Botoșani prin Curtești”. Beneficiar este Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Zona Metropolitană Botoșani” iar prestator, Best Consulting & Design București. Valoarea acestui contract este de 3,9 milioane de lei, documentația urmând a fi finalizată până pe 29 martie 2023.
„Este un proiect ambițios și necesar, care va garanta dezvoltarea, nu doar a municipiului, ci și a județului. Șoseaua de centură a municipiului Botoșani prin Curtești va fi legată de Drumul expres Botoșani – Suceava – Siret”, a declarat primarul Cosmin Andrei.
Potrivit edilului, în paralel cu elaborarea proiectului tehnic, va fi realizat Planul Urbanistic Zonal al traseului și va fi elaborată documentația aferentă Proiectului de Hotărâre de Guvern privind declararea obiectivului de utilitate publică.
Șoseaua de centură va avea o lungime de 10 kilometri și va cuprinde patru sensuri giratorii și două parcări extinse. Traseul va avea ca repere sensul giratoriu la intrarea din DN 29 Botoșani – Suceava, la kilometrul 7, va străbate extravilanul comunei Curtești – traseu pe care este prevăzut un al doilea sens giratoriu, va continua până la bifurcația cu drumul județean către Vorona, pe lângă Ferma de mere Curtești și va avea punctul terminus la sensul giratoriu de la Lebăda, cu ieșirea spre Iași.
Șoseaua de centură va avea legătură cu drumul E85 București – Suceava – Siret și cu drumul E58 București – Iași – Ungheni.
Investiție estimată la peste 40 de milioane de euro
După finalizarea proiectului tehnic, va fi organizată licitația pentru stabilirea constructorului care să execute lucrările. Valoarea lucrărilor este estimată la 42 de milioane de euro.
„Șoseaua de centură a municipiului Botoșani prin comuna Curtești” este un proiect finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020.
„Acest proiect este cea mai mare investiţie de dezvoltare din Botoşani după 1990. Mai sunt investiţii mai mari ca valoare, de exemplu Cornişa, dar nu e de dezvoltare, e de agrement. Alte proiecte au vizat străzile din oraş, sistemul de termoficare, dar de dezvoltare acesta ar fi cel mai mare. Această şosea de centură e un factor de dezvoltare foarte important”, a declarat Florin Egner, directorul Zonei Metropolitane.