spot_img
sâmbătă, noiembrie 23, 2024
HomeLocal BTBulină neagră de la CNAIR pentru firmele care se ocupă de modernizarea...

Bulină neagră de la CNAIR pentru firmele care se ocupă de modernizarea drumului Botoșani – Târgu Frumos

Lovitură de grație pentru asocierea care lucrează la modernizarea drumului DN 28B Botoșani – Târgu Frumos.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis luni primele certificate negative intermediare în baza noii legislații a achizițiilor publice, iar pe lista celor care au primit o „bulina neagră” se află inclusiv asocierea Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (fosta SC AQUA PARC SRL)-SC Mavgo Holding SRL-Vahoslav SK-Trameco SA, cea care execută lucrările pe drumul Botoșani – Târgu Frumos. Măsura a fost dispusă după ce consultantul a transmis un raport la CNAIR prin care a arătat starea necorespunzătoare a lucrărilor din șantier.

Informația a fost făcută publică chiar de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a arătat mai mulți antreprenori/asocieri de firme au primit certificate negative din partea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru că nu au respectat termenii contractuali.

Pentru contractele de proiectare aflate în derulare, au primit certificate negative:

  • SEARCH Corporation SRL
  • EGIS Romania SA
  • EGIS International S.A.S
  • CONSITRANS S.R.L
  • INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL S.A.
  • PRIMACONS GROUP S.R.L.
  • NV CONSTRUCT SRL

Pentru Contractele de execuție lucrări au primit certificate negative:

  • ASOCIEREA Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (fosta SC AQUA PARC SRL)-SC Mavgo Holding SRL-Vahoslav SK-Trameco SA
  • ASOCIEREA Alexcor Trading SRL – Mpresa di Construzioni ING. E. Mantovani SpA – Pegasus Engineering SRL
  • Todini Construzioni Generali SpA
  • ASOCIEREA Cosedil SpA – BIT Invest SRL – Chirulli Andrea Impresa Individuale- Total Road SRL
  • ASOCIEREA Concept Infrastrade Logistics SRL – Tehnic Asist SRL
  • ASOCIEREA Mavgo Holding SRL- Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL – BDU Maxi Construct SRL – Hydrostroy AD
  • ASOCIEREA Secol Romania SRL- Secol Societa Edile Construzioni e Lavori SA Tirrena Scavi SpA
  • ASOCIEREA Webuild SpA – IHI Infrastructure Systems Co Ltd
  • ASOCIEREA Aktor Technical Societe Anonyme (AKTOR S.A.) – Euro Construct Trading 98 S.R.L. Webuild SpA

„Certificatele negative”, actualizate și publicate din 90 în 90 de zile

Potrivit ministrului Transporturilor, „certificatele negative” vor fi actualizate și publicate din 90 în 90 de zile și vor reflecta stadiul la zi pentru fiecare contract de execuție în parte. Acestea le dau șansa antreprenorilor să recupereze întârzierile, însă documentele și problemele semnalate vor apărea la noi licitații.

„După primirea acestor certificate negative intermediare (Documente Constatatoare periodice), antreprenorii au posibilitatea să recupereze întârzierile și să evite astfel primirea unui nou document constatator negativ la următoarea evaluare. Acest tip de Documente Constatatoare va permite Comisiilor de evaluare să cunoască în timp real situația concretă a antreprenorilor care se prezintă la alte licitații și vor constitui baza analizei cu ocazia verificării motivelor de excludere pentru abateri grave sau repetate în derularea contractelor deja încheiate”, a precizat Sorin Grindeanu.

Aceste Documente Constatatoare vor fi transmise inclusiv comisiilor de evaluare, care vor cunoaște din timp situația concretă a antreprenorilor care se prezintă la alte licitații și vor constitui baza analizei cu ocazia verificării motivelor de excludere pentru abateri grave sau repetate în derularea contractelor deja încheiate.

Consultant schimbat 

Paradoxal, după revenirea în cadrul DRDP Iași a lui Ovidiu Laicu (n.r. – fostul director al DRDP Iași, care a fost repus în funcție după ce a câștigat procesul intentat CNAIR), consultantul de pe DN 28B Botoșani – Târgu Frumos a fost schimbat, unul dintre motive fiind faptul că nu ar fi făcut concesii constructorului, așa cum i se ceruse. În locul său a fost numit șeful Sectorului de Drumuri Naționale Galați. Petru Tudorache, care ar fi omul lui Ovidiu Laicu.

Proiect realizat în procent de 28%

Potrivit reprezentanților Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, din cadrul CNAIR, care supervizează investiția, acum, la aproape un an de la demararea lucrărilor, proiectul de modernizare a DN 28B Botoșani – Târgu Frumos este realizat fizic în procent de 28%. Până în prezent, CNAIR a plătit efectiv 22% la sută din lucrări și urmează o noua situație de lucrări de 5%, aflată în verificare, plata urmând să fie efectuată săptămâna aceasta. Ultimul decont ar dura mai mult deoarece cuprinde mai mulți executanți de pe sectorul de la Flămânzi – Copălău și a fost mai greu de verificat și aprobat.

Prin urmare, nu există blocaje financiare. Cert este că săptămâna trecută a fost așternut un prim covor asfaltic pe tronsonul Copălău – Buda, iar de săptămâna aceasta ar urma să fie așternut un prim covor asfaltic și dinspre Botoșani spre Zăicești.

Modernizarea DN 28B Botoșani – Târgu Frumos este realizată de asocierea Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (lider) – Mavgo Holding SRL- Vahostav SK – Trameco SA și presupune modernizarea a peste 71 de kilometri, din care circa 32 de kilometri pe teritoriul județului Botoșani. Proiectul prevede o lărgire a carosabilului, lățimea totală a platformei drumului fiind de 9 metri, 99 de kilometri de șanțuri betonate și rigole carosabile, 59 de podețe noi și alte 48 reabilitate, 9 poduri, dintre care unul nou, aproape 3 kilometri de trotuare, 12 parcări, amenajări de drumuri laterale, precum și o serie de lucrări de siguranța circulației, care includ parapeți metalici, indicatoare și marcaje rutiere.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer acoperit de nori
1.7 ° C
1.7 °
1.6 °
95 %
2.7kmh
100 %
sâm
2 °
Dum
1 °
lun
4 °
mar
4 °
mie
4 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Multă lume încă nu s-a hotărât cu cine votează. O fi din cauza ofertei bogate.

EDITORIAL

Cu stupoare constatăm în aceste zile că în mizerabila „Ciorbă” (am făcut referire la Vladimir Ciorbă, soțul pesedistei Laura Vicol, unul din creierele acestei...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...