spot_img
duminică, noiembrie 24, 2024
HomeEditorialVorbe goale - Virgil COSMA, jurnalist

Vorbe goale – Virgil COSMA, jurnalist

Se apropie examinările de final de ciclu școlar și iar o să curgă râuri de opinii pe tema ineficienței învățământului românesc, al inadaptării întregului proces la realitățile societății și economiei contemporane. Însuși ministrul vorbește despre asta, ca și cum nu tocmai domnia sa a mai fost în această poziție, de unde ar fi putut schimba totul încă de la precedentele mandate. Acum, ne spune că educația a ajuns la un punct de minim. Ăsta da tupeu de politician.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Ce nu spune ministrul dar știm noi, ceilalți, prea bine este că aşa cum arată şcoala de azi la fel va arăta societatea de mâine. Sorin Cîmpeanu spune că cei care vor intra în clasele a IX-a şi a V-a în anul şcolar următor vor intra pe un altfel de sistem, care este rezultatul consultărilor în programul „România Educată”. Respectiv, altfel de bacalaureat, o generalizare a standardizării evaluării, o generalizare a proceselor de digitalizare în educaţie, o formare a cadrelor didactice din perspectiva pedagogiei digitale, un procent mult ameliorat din perspectiva evaluării şcolare.

Ce de vorbe meșteșugite. Doar că sună gol. Le-am mai auzit și acum patru ani și acum opt ani iar dacă scoatem cuvântul „digitalizare” din declarația de mai sus și-l înlocuim cu „modernizare”, le-am auzit și acum 30 ani. Rezultatele au fost mereu aceleași: o sindicalizare puternică, o școală orientată înspre cadre și nu înspre elev și nici înspre nevoile reale ale economiei naționale. Un sistem puternic închistat, care trăiește doar pentru a se autohrăni, aidoma administrației de stat.

Pandemia a pus capacul pe sicriul învățământului românesc. Școala online a fost un dezastru, elevii au pierdut patru semestre din și așa prea puținele deprinderi și cunoștințe pe care le dobândeau în școli. Părinții care au avut bani au compensat cu meditații, în timp ce pentru ceilalți copii a funcționat sălbatic doar selecția naturală. Câți au vrut și i-a dus mintea au progesat cât de cât, ceilalți au îngroșat rândurile trăitorilor din pensiile bunicilor sau au devenit marfă de export pentru traficanții de forță de muncă.

Ministrul mai spune că vor dispărea cu totul tablele vechi și creta, că vor fi înlocuite de table electronice, că toți elevii vor lucra numai de pe tablete și laptop-uri, că întregul proces va fi standardizat la nivelul actual al comunicării electronice. O investiție de câteva sute de milioane de euro, un nou prilej de sifonat bani prin achiziții dirijate, dar care nu va rezolva mare lucru. Fiindcă nu asta este problema învățământului românesc. Esențiale ar fi fost depolitizarea, programa de învățământ, integrarea absolvenților și abia la urmă modalitățle de transmitere a cunoștințelor și standardizare a verificărilor.

Planul cadru și programele școlare urmează modele elaborate de mai mult de 50 ani. În loc să se plieze pe nevoile și vocațiile elevilor, pe cerinţele pieţei muncii, şcoala noastră este un fel de malaxor, ca în celebrul film „The Wall” al celor de la Pink Floyd, în care intră copii și iese carne de tun. Numai că celebrii britanici au produs acel film acum 43 ani. Cam atât este și diferența dintre evoluția învățământului de la ei și cel de la noi.

Lumea politică a transmis societății că meritocrația nu este un criteriu pentru ascensiuna pe scara socială. Răspunsul societății a fost brutal: abandon şcolar și analfabetism funcțional. Adică, pe șleau, dă-o naibii de școală, că oricum nu folosește decât săracilor care altfel nu au cum să răzbată.

Dar despre toate astea ministrul tace mâlc. În asemenea situație, rezultatele nu au cum fi altele decât cele care se văd și vor fi la fel și peste patru ani, în ciuda programelor pline de fraze goale, cum sunt „România educată” și „Standardizarea digitală”. Țiplă lucioasă pe un conținut găunos.

 

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer senin
-0.4 ° C
-0.4 °
-0.4 °
86 %
2.7kmh
4 %
Dum
2 °
lun
4 °
mar
3 °
mie
3 °
joi
2 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Având în vedere că se apropie sărbătorile, s-au montat semne și pentru musafiri.

EDITORIAL

La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...