spot_img
luni, noiembrie 25, 2024
HomeEditorialTurism și (in)competență - Ciprian MITOCEANU, scriitor

Turism și (in)competență – Ciprian MITOCEANU, scriitor

Cei care l-au trimis pe Ceaușescu la locul de veșnică odihnă au încercat să ne convingă că vinovați pentru toate relele erau strategul de la Scornicești și consoarta. Ei decideau, ei tăiau și spânzurau, ei erau singurii comuniști din țara asta. Restul trepădușilor duhneau de competență, dar cum să și-o pună în valoare cât timp ăia doi dictau ce și cum?

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Au trecut trei decenii și mai bine de când ni s-a spus că am scăpat de piedicile în calea progresului și nu ne putem lăuda că am ajuns prea departe. Nu mai avem doar doi Ceaușești; avem o mulțime. Și de la înălțimea funcțiilor primite pe cale politică iau decizii așa cum se pricep prin prisma studiilor și competențelor deținute. Iar dacă ceva merge prost, ei bine, vina este în altă parte.

Ca popor, încă ne mai încăpățânăm să susținem că avem cea mai frumoasă și mai bogată țară și de asta alții ne vor răul. Serios? Și cu incompetenții care ne conduc ce facem? Ne lăudăm cu potențialul turistic și ne mirăm că nu ne vizitează țara decât foarte puțini, ignorând faptul că oaia cu lână de aur trebuie mai întâi hrănită, promovată și apoi tunsă. Și, că tot veni vorba de promovare, am văzut cam cum s-au descurcat ai noștri la Târgul de turism de la New York. O însăilătură de toată jena, dar pentru care oficialii s-au vrut lăudați, de asta s-au și fotografiat mândri nevoie mare lângă câteva imagini scoase la imprimantă. Iar pentru decorul jalnic, Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a plătit vreo opt mii de dolari. Reacție la valul de ironii de pe internet? Vinovați sunt expozanții, nu oficialii români care, evident, au făcut tot ceea ce este omenește posibil. Nu astea au fost cuvintele, doar ideea. „Era, cumva, de datoria expozanţilor care au solicitat participarea la acest târg să asigure reprezentarea în condiţii demne” – aprecierea lui Constantin Daniel Cadariu, ministrul de resort.

Alții sunt vinovați, nu adunăturile care dormitează prin ministere sau consulate. Alții…

Și, că tot veni vorba de turism, cam ce anume promovăm în afară de „cea mai frumoasă, cea mai bogată țară?” Ce servicii, ce prețuri? Acum, că Sărbătorile Pascale ne bat în ușă, operatorii din turism se bat în oferte. La greci și bulgari îți poți petrece cele trei zile de Paște cu cât plătești în România pentru o singură zi sau chiar mai puțin. Prețuri exagerate și nerealiste, care pornesc cumva de la premisa că turistul își petrece tot sejurul în cameră. Pentru că hotelurile și pensiunile sunt cele care oferă, stațiunile ca atare nu fac mare lucru în direcția asta. Ministerul încă nu știe că, de fapt, stațiunile trebuie să pună la dispoziția turistului acces facil la obiective și chiar obiective ca atare. La Azuga și Predeal camera costă și două mii de euro pe săptămână, sensibil mai mult decât condiții similare la Chamonix sau Verbier. Cum poți momi pe cei din străinătate să vină să-și spargă banii aici, în condițiile în care obiectivele turistice din Azuga și Predeal sunt amplasate la Sinaia și Brașov?

Serviciile turistice puse la dispoziția străinilor nu au fost niciodată ieftine; pe timpul lui Ceaușescu obiectivele afișau prețuri diferite pentru români și străini. Desigur, străinii chiar trebuiau să plătească pentru a vizita România. Nu e o practică izolată; Cuba are două tipuri de monede – una pentru autohtoni și alta pentru turiști. Chiar dacă turiștii plătesc de vreo douăzeci de ori mai mult decât băștinașii pentru ceea ce e disponibil la vânzare, Cuba rămâne o destinație ieftină, cu servicii de calitate. La noi? La noi prioritatea este să luăm banii. Nu interesează pe nimeni că, înainte de a culege, trebuie să semeni. Infrastructura rutieră e la pământ, obiectivele turistice sunt prost administrate, tarifele nerealiste și serviciile de calitate îndoielnică. Dar suntem cea mai grozavă țară și totul trebuie să ne cadă mură-n gură. Pentru că merităm.

 

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer senin
3.7 ° C
3.9 °
3.6 °
74 %
2.5kmh
6 %
lun
4 °
mar
4 °
mie
5 °
joi
7 °
vin
5 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Pentru că nu s-a vândut nici alcool și secțiile s-au mutat, pentru a nu enerva alegătorii, a fost nevoie de indicatoare.

EDITORIAL

Când apare acest text veți ști deja rezultatele preliminarii ale primului tur al alegerilor pentru noul președinte al țării. Cătălin Stoica, reputat profesor universitar...

EPIGRAMA ZILEI

În sfârșit, ceva normal: „Baștanii” de la partid I-au promis că-l pun central La Barça - Real Madrid!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...