Peste 12.000 de preşcolari şi elevi botoşăneni vor primi tichete sociale. Prin proiectul „Sprijin educațional, pe baza de tichete sociale pe suport electronic, pentru elevii cei mai dezavantajați”, aceştia vor primi câte 500 de lei pe an.
Până la finalul lunii martie 2022 cardurile au fost transmise către inspectoratele şcolare, iar în aceste zile a început distribuirea către beneficiari. Ada Macovei, inspector şcolar general, a precizat că la nivelul judeţului urmează să primească tichete 12.324 de preşcolari şi elevi, respectiv 2.020 de preşcolari, 5.579 de elevi din ciclul primar şi 4.725 de elevi de gimnaziu.
Titularul tichetului social va fi reprezentantul familiei, respectiv reprezentantul legal al copilului.
Cu banii primiţi se vor putea cumpăra caiete, stilouri, articole pentru pictură, ghiozdane și alte instrumente pentru activitatea școlară, precum și articole de vestimentație.
Tichetele se pot folosi un an de la data emiterii, numai pe baza actului de identitate al titularului și pot fi utilizate numai în anumite magazine din localitatea de domiciliu. Lista cu aceste magazine va fi transmisă fiecărui beneficiar, la distribuirea tichetului.
Legea tichetelor sociale a fost aprobată anul trecut
Legea tichetelor sociale electronice a fost aprobată în iunie 2021. Beneficiază de tichete elevii din învăţământul primar şi gimnazial care provin din familii unde venitul pe membru de familie pentru copiii din învățământul de stat primar și gimnazial realizat în luna anterioară depunerii cererii este de până la 1.115 lei. Venitul lunar net pe membru de familie pentru copiii din învățământul de stat preșcolar trebuie să fie de până la 284 lei. Totodată, părinţii sau reprezentanţii legali trebuie să facă dovada înscrierii copilului la grădiniță sau școală. Acestea sunt condiţiile de eligibilitate precizate la înscrierea în anul şcolar trecut.
Acest proiect, finanţat în cadrul Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate (POAD) 2014-2020, are ca scop prevenirea abandonului școlar și îmbunătățirea condițiilor de frecventare a școlii sau grădiniței de către copiii cei mai dezavantajați din învățământul de stat primar și gimnazial.