Vineri, pe 25 martie se împlineşte un an de când primarul Cosmin Andrei a anunţat că vor fi demolate garajele de lângă Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”. Acele garaje sunt, însă, tot acolo, întreaga procedură aflându-se tot la faza de documentaţii.
Potrivit reprezentanţilor primăriei, până la această dată s-au făcut procedurile vizând intabularea terenurilor de sub garaje, a spaţiului verde din spatele acestora şi a aleii. Municipalitatea organizează acum licitaţie pentru stabilirea firmei care să întocmească Planul Uzbanistic Zonal (PUZ). Acesta va fi apoi aprobat în Consiliul Municipal, deliberativul local urmând să stabilească prin vot şi că această investiţie este de utilitate publică.
Altfel spus, mai sunt necesare câteva luni până când vor fi trimise notificări către proprietari pentru dezafectarea acelor construcţii.
Acele garaje strică aspectul zonei
În urmă cu un an, Cosmin Andrei afirma că a ales această zonă din cauza aspectului inestetic al acelor construcţii din tablă, dar şi din nevoia de a asigura noi locuri de parcare pentru botoşănenii care locuiesc acolo.
„Sunt convins că după ce vom realiza acest proiect, numărul locurilor de parcare va fi mai mare decât numărul garajelor pe care le avem astăzi acolo, garaje pe care consider că botoșănenii care le dețin, le folosesc în alt scop decât cel inițial, pentru parcarea autoturismelor”, mai spunea Cosmin Andrei.
Tot atunci edilul afirma că acele garaje figurează în evidenţele primăriei drept locuri de parcare acoperite, nu drept construcții.
Măsura a fost luată şi în alte oraşe
În alte oraşe din ţară, printre care şi municipiul Cluj, garajele au fost demolate. În schimb, în municipiul Botoşani, subiectul a tot fost evitat de către edili, cel mai probabil din calcule electorale.
În municipiu sunt aproximativ 3.000 de garaje, suprafaţa medie ocupată de o astfel de construcţie fiind de 20 de metri pătraţi. În municipiu, cele mai multe garaje au fost construite după 1990, când s-au încheiat contracte de concesiune pe 25 de ani, la preţuri modice.
După expirarea acestei perioade, la ședințele de negociere s-au prezentat și botoșăneni care plăteau de la unu până la 3,5 lei pe metru pătrat pe an, pentru terenul ocupat de garaje. La încheierea unui nou contract, concesiunea este stabilită la preţul zonei, ajungându-se la 61 de lei pe metru pătrat în zona centrală.