Municipiul Botoşani arată ca după bombardament, multe dintre probleme fiind generate de echipele Nova Apaserv care intervin pentru remedierea unor avarii, însă nu sunt executate lucrările de refacere a zonelor respective. Cetăţenii nemulţumiţi sună la primărie şi solicită luarea unor măsuri pentru rezolvarea acestor probleme.
Viceprimarul Liviu Toma a declarat ieri că din zece telefoane primite de dimineaţă, şapte vizau probleme rămase după intervenţiile echipelor Nova Apaserv. „Cetăţenii au răbdare o săptămână, două, o lună, dar atunci când se încălzeşte afară şi fiecare dintre noi vrem să petrecem mai mult timp în aer liber, să circulăm mai mult şi ne izbim permanent de zone unde este noroi, mizerie, când nu ai acces la locul de parcare, când nu ai unde opri maşina, când eşti într-o intersecţie şi ai grijă de pietoni, dar dai cu maşina într-o groapă, normal că apar nemulţumiri”, a explicat viceprimarul.
„Cetăţenii nu aveau acces la locurile de parcare”
Una dintre zonele indicate de cetăţenii care au sunat ieri la primărie este cea aflată la intersecţia Ion Pillat – Iuliu Maniu. „Colegul din cadrul Direcției Edilitare a făcut o verificare în teren și am dispus de urgență astăzi transmiterea unei adrese către operator astfel încât să intervină pentru că, așa cum au reclamat cetățenii, nu aveau acces la locurile de parcare”, a arătat Liviu Toma, apreciind că, după cum se prezintă situaţia, acolo nu a fost un inginer din cadrul societăţii, care să fi coordonat modul de intervenţie.
Date fiind semnalele primite de la cetăţeni, viceprimarul Liviu Toma i-a cerut funcţionarului din cadrul Direcţiei Edilitare care se ocupă cu monitorizarea acestor lucrări o situaţie la zi cu tot ce nu s-a remediat din luna noiembrie încoace. „Cel târziu vineri vom trimite o adresă la Nova Apaserv şi le vom solicita să ne transmită în ce termen vor interveni pentru rezolvarea acestor probleme. La adresă vom anexa şi lista cu zonele unde nu s-a intervenit. În mod normal, zonele respective trebuie refăcute în zece zile de la remedierea avariei. Toată lumea are informaţii că operatorul va semna un nou contract pentru readucerea acelor zone la aspectul iniţial, aşa că nu mai au nicio scuză pentru a nu demara lucrările de refacere”, a mai spus Liviu Toma.
Totodată, edilul intenţionează să convoace săptămâna viitoare o nouă şedinţă cu reprezentanţii Nova Apaserv şi cei ai Conrec pentru a analiza punctual toate problemele.
„Ştiu că sunt nemulţumiri”
Contactat telefonic, Liviu Ştefan, directorul general al Nova Apaserv, a dat asigurări că de săptămâna viitoare operatorul va avea un contract cu o firmă care să refacă zonele unde se intervine pentru remedierea unor avarii. „Ştiu că sunt nemulţumiri, primesc şi eu o grămadă de fotografii. E şi o parte bună şi o parte mai puţin bună. Partea bună este că am rezolvat foarte multe avarii în ultimele trei săptămâni. Partea mai puţin bună este că nu reuşim cu refacerea acelor zone, dar odată ce dăm drumul la noul contract, o să vedeţi că situaţia se va îmbunătăţi. Avariile nu pot să aştepte primăvara, trebuie făcute. Dacă vorbim de refacere străzi, mai putem aştepta până la primăvară, când tehnic se poate asfalta”, a spus oficialul.
Atunci când Nova Apaserv solicită intervenții pentru remedierea unor avarii are mai multe obligaţii, după cum urmează:
În perioada executării lucrărilor, zona va fi semnalizată corespunzător din punct de vedere al siguranţei circulaţiei, cu avizul Poliţiei Rutiere
Lucrările de săpătură în spaţiie verzi se vor executa prin separarea stratului vegetal de restul pământului rezultat din săpătură. La acoperirea suprafeţelor afectate, pământul vegetal se va aşeza la suprafaţă
Pământul rezultat din săpătură este depozitat direct în maşini sau pe folie. Operatorul trebuie să menţină ordinea şi curăţenia pe căile publice din jurul punctului de lucru şi să degajeze de îndată zona de lucru de surplusul de pământ şi orice alte reziduuri
Orice intervenţie la reţelele de utilităţi publice trebuie anunţată la Primăria Botoşani şi Poliţia Locală
Refacerea suprafeţelor afectate cade în sarcina beneficiarului/executantului cu respectarea tuturor normelor tehnice specifice lucrărilor de construcţii şi a regulamentului aprobat de Consiliul Local
Recepţia lucrărilor de refacere a suprafeţelor afectate se va face obligatoriu în prezenţa reprezentantului primăriei încheindu-se procesul verbal de recepţie
Beneficiarul/executantul are obligaţia de a reface ori de câte ori apar degradări la suprafeţele reparate în perioada de garanţiei care este de 24 de luni pentru drumurile modernizate şi 12 luni pentru drumurile nemodernizate
Firma ce exeută lucrările de remediere a avariei la reţeaua de apă-canalizare are obligaţia de a semnaliza corespunzător suprafaţa afectată, de a împrejmui şi de a monta pancartă cu denumirea firmei ce execută lucrările
Primăria Botoşani poate dispune execuţia lucrărilor de refacere, prin firma cu care are încheiat contract pentru repararea şi întreţinerea străzilor, în situaţia în care acestea nu sunt executate în termenele prevăzute de regulament, urmând a a recupera contravaloarea acestor lucrări prin mijloacele prevăzute de legislaţia în vigoare.