Astăzi, 27 ianuarie, Seminarul Teologic Liceal Ortodox “Sfântul Gheorghe” a lansat proiectele județene “Singing and Living” și “Educație pentru viață”. Acestea se vor desfășura în perioada ianuarie – iunie 2022, respectiv ianuarie – decembrie, 2022.
Având în vedere faptul că misiunea Seminarului și deviza ”O școală pentru minte, suflet și trup” pot fi translatate spre practică și prin realizarea unor activități extrașcolare, colectivul de profesori oferă constant elevilor, pe lângă cunoștințele specifice disciplinelor predate, informații utile în dezvoltarea profesională și culturală, implicându-i în activități diverse.
Realizarea acestor proiecte survine în urma identificării unor nevoi, așa cum au fost formulate în documentele strategice ale instituției și ale conducerii liceului și vizează formarea unor abilități de viață și culturale la adolescenți, atât de necesare pentru integrarea socio-profesională, precum și pentru succesul școlar.
Proiectul “Singing and Living”
Pornind de la personalităţile care s-au născut în municipiu şi în judeţ, dar şi de la statutul seminarului şi anume acela de liceu vocaţional, cadrele didactice de aici sunt motivate să susțină tinerele talente, să promoveze tinerii artiști, să le creeze condiții pentru afirmare, dezvoltare personală și recunoaștere a valorii, prin competiție deschisă și transparentă cu alți tineri de același nivel. În cadrul proiectului vor fi organizate activitățile: Iubim românește, Mărțișor tradițional, Concert pascal, Festivalul-concurs ”Singing and Living”.
Prin acest proiect se urmărește dezvoltarea la elevi și la cadrele didactice a abilităţilor de a proiecta și realiza în echipă activități de educație morală, culturală, civică si religioasă, cu impact în școală și în comunitate; respectiv sprijinirea elevilor mai puţin motivați și cu mai puțin sprijin din partea familiei în vederea ameliorării rezultatelor școlare, a prevenirii abandonului școlar și a întăririi colaborării cu familia.
Proiectul vizează educarea copiilor prin muzică, integrarea limbilor străine în paralel cu păstrarea tradițiilor și obiceiurilor, într-o lume a multiculturalității și diversității artistice. ”Țara de sus”, așa cum este numit județul Botoșani, este bogată în tradiții și obiceiuri, pe care tinerii au datoria de a le păstra și transmite mai departe.
Coordonatorii proiectului sunt preotul profesor Daniel Dascălu, directorul Seminarului „Sfântul Gheorghe” şi profesorii Ada Alexandrina Macovei – inspector şcolar general, Jeanina Cătălina Apostol, Cezar Grădinaru, Crina Daniela Ştefan, prof. Șcarlii Ioana.
Proiectul “Educație pentru viață”
Sub coordonarea profesorilor, elevii vor participa la o serie de activități printre care: Drepturile și obligațiile cetățenilor europeni, Stop bullying, Start loving, Traficul de persoane – o amenințare reală, Concursul județean ”Dosarul de angajare”. Coordonatorii proiectului sunt Daniel Dascălu, Ada Macovei, Jeanina Cătălina Apostol, Ioana Șcarlii .
Abilitățile de viață cuprind un set de cunoştinţe, comportamente, atitudini şi performanţe necesare unei vieţi de calitate în orice context psiho-social. Potrivit cadrelor didactice, se doreşte dezvoltarea la tinerii implicaţi în proiect a abilităţilor de autocunoaştere, de comunicare orală și scrisă în limba maternă, dar şi într-o limbă străină, antreprenoriale (alegerea meseriei / profesiei, cum să administreze un buget în familie), de luare a deciziilor, abilităţi de autogospodărire (mai ales pentru copiii din mediul rural şi cei ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate), TIC (de utilizare a calculatorului, alfabetizare digitală), de voluntariat (de a derula activităţi din proprie iniţiativă în folosul altora, fără a primi o contraprestaţie materială) şi sociale (cunoșterea drepturilor și obligațiilor, de integrare socială, de interacţiune în societate, de cooperare în grupuri de apartenenţă, spirit de echipă, de respectare a regulilor sociale).
„Într-o lume în care totul se învârte în jurul banilor și a internetului, încercăm să îi ajutăm pe elevi să fie conștienți de pericolul traficului de persoane, consecințele bullying-ului, dar și cum să reacționeze în cazul în care sunt victime ale acestora. Vrem să-i ajutăm să își creeze un viitor ținând cont de aptitudine și atuurile fiecăruia. Orele destinate educației civice și antreprenoriale sunt mult prea puține pentru a acoperi aceste aspecte, așa că activitățile din cadrul acestui proiect, își propun să vină în sprijinul elevilor, părinților și comunității pentru ca, împreună, să le putem crea un viitor mai bun și mai sigur”, a transmis Daniel Dascălu.