Primarul Cosmin Andrei a anunţat că, pe 22 decembrie 2021, a fost semnat ordinul de ministru pentru aprobarea listei de proiecte în vederea includerii la finanţare în Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) a Şoselei de centură a municipiului Botoşani prin Curteşti. Lista a fost suplimentată şi la poziţia a 17-a figurează acestă investiţie foarte importantă pentru municipiul reşedinţă de judeţ. Proiectul a fost depus de către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Botoşani, valoarea estimată fiind de 165 de milioane de lei.
„Am perfectat prin intermediul Zonei Metropolitane și un parteneriat de implementare în care colaborăm cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pentru implementarea acestui proiect. În momentul în care programul va fi funcțional, putem depune proiectul pentru şoseaua de centură ocolitoare a municipiului Botoșani. Am făcut pași importanți. Acest parteneriat stipulează foarte clar sarcini şi obligaţii în dreptul fiecărui partener, atât CNAIR cât şi Zona Metropolitană. Pe această cale doresc să le mulţumesc pentru implicare şi sunt convins că acest proiect, în care nu au crezut foarte mulți, va fi finalizat, chiar dacă va trebui să parcurgem mai mulți pași care presupun o perioadă de timp mai extinsă”, a declarat Cosmin Andrei.
Şosea de 10 kilometri
Potrivit edilului, şoseaua de centură a municipiului Botoșani va avea o lungime de 10 kilometri și va asigura legătura între drumul de mare viteză Siret Expres DX5B (prin DN 29 Botoşani – Suceava) şi drumul Trans Regio Jijia prin TR52B (prin DN 28 Botoşani – Târgu Frumos), ocolind municipiul Botoşani prin sud-vest, fiind amplasată în ceea mai mare parte în extravilanul comunei Curtești.
Şoseaua de centură va fi drum de clasă tehnică III, cu platforma drumului de 10 metri, din care partea carosabilă de şapte metri. Terenul necesar pentru realizarea investiţiei este de circa 41 de hectare. Conform deciziei din martie 2020, proiectul nu are impact semnificativ asupra mediului şi asupra siturilor Natura 2000.
„Acest traseu a fost aprobat de către Consiliul Local atunci când s-a aprobat studiul de fezabilitate, dintre cele trei opțiuni prezentate, una a avut punctajul cel mai mare. S-a ales acest traseu care nu presupune exproprierea unor suprafețe de teren decât într-o mică măsură, astfel încât proiectul să fie demarat în cel mai scurt timp posibil”, a explicat primarul.
Etapele viitoare ale proiectului
Implementarea acestui proiect presupune ca etape principale viitoare reglementarea juridică a terenului, întocmirea Proiectului pentru Autorizarea Construcţiei, a Proiectului pentru Organizarea Execuţiei şi întocmire a Proiectului Tehnic pentru Detalii de Execuţie şi Execuţia lucrărilor.
Licitaţia care va fi organizată va viza realizarea proiectului şi execuţia lucrărilor. Calendarul de implementare a acestui proiect nu va depăşi luna decembrie a anului 2024.
„Cea mai mare investiţie de dezvoltare din Botoşani, după 1990”
Conducerea Zonei Metropolitane Botoşani a solicitat încă din martie 2018 integrarea acestui obiectiv în Master Planul General de Transport. În mai 2020, a fost finalizat Studiul de Fezabilitate, Zona Metropolitană asigurând finanţarea elaborării acestui studiu. În iulie 2020, s-a solicitat CNAIR constituirea unui parteneriat pentru implementarea proiectului de infrastructură de transport rutier de natura variantelor ocolitoare. Ulterior, la solicitarea CNAIR, conducerea Zonei Metropolitane a transmis întreaga documentaţie tehnică împreună cu avizele şi acordurile necesare la acest proiect.
„Acest proiect este cea mai mare investiţie de dezvoltare din Botoşani, după 1990. Această şosea de centură e un factor de dezvoltare foarte important”, a declarat Florin Egner, directorul Zonei Metropolitane Botoşani.